כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הסיבות למשבר כחלון ולמה על החרדים להיות הכבאים

הריב המתוקשר בין השרים איווט ליברמן ונפתלי בנט גורם לזעזועים בקואליצית נתניהו. הויכוח הפומבי וחילוקי הדעות העמוקים בין נתניהו לכחלון עלולים לסדוק אותה ולטלטל את המערכת הפוליטית לסאגה, שסופה בחירות מוקדמות! בניגוד לרצונם וחפצם של הניצים עצמם • יצחק שיינפלד בטור פוליטי

הסיבות למשבר כחלון ולמה על החרדים להיות הכבאים
מארק ישראל סלם, פלאש 90

הריב המתוקשר בין השרים איווט ליברמן ונפתלי בנט גורם לזעזועים בקואליצית נתניהו. הויכוח הפומבי וחילוקי הדעות העמוקים בין נתניהו לכחלון עלולים לסדוק אותה ולטלטל את המערכת הפוליטית לסאגה, שסופה בחירות מוקדמות! בניגוד לרצונם וחפצם של הניצים עצמם.

בנט וליברמן ״רבים״ היום, על המחר. על ״ירושת-נתניהו״ שמתמהמהת ונדחית. כשהריב הינו ״עתידי״ והעתיד רחוק! שותפי המריבה מצנננים עצמם ברגע האמת. מי שיביס את רעהו יזכה אולי בקרב. אך יפסיד במלחמה! הרכבת הקואליציה העתידית בראשותו. ליברמן ובנט ומפלגותיהם אחוזים ואוחזים זה בזה בקשר גורדי. באם רצונם להחזיק בהגה השלטון וראשות הממשלה.

הרוב הימני בכנסת צפוף. כל מפלגה זקוקה לרעותה לשם קואליציה. אמנם בפוליטיקה אין ״אויבים״! יש רק ״חישובים״! דם-רע, לא תורם. באם בנט ושקד יכולים לכהן כשרים בממשלת נתניהו! למרות העבר והמשקעים, ליברמן ובנט ימצאו את הדרך ״להירגע״ ולמצוא את המשותף.

הבעיה שניצבת לפני קואליציית נתניהו הינה כחלון. לשר האוצר כחלון מפלגה בת 10 חכי״ם. כל החברים בה, רוצים לחזור לחיקה החם של כנסת ישראל. ״מפלגת כולנו״ וכחלון אישית נכשלו כשלון מהדהד במטלה המרכזית שלקחו על עצמם, הורדת מחירי הדיור.

מדד המחירים לצרכן שהתפרסם השבוע, היה ללא שינוי! למרות זאת שמרכיב מחירי הדיור ״עלה״! בחצי אחוז, אך התקזז בהוזלות אחרות במשק! על רקע ההאטה המסתמנת. עוד כשלון לכחלון.

כחלון שהתחייב פומבית! לא להציג מועמדות לכנסת הבאה, באם מחירי הדיור לא ירדו!!! ימצא את הרגע והזמן להסבר טרחני מדוע! ולמה לא! ולכן, למה הוא חייב ומחויב. הוא לא ינדב ראשו לגיליוטינה.

מאחר וכחלון לא ״אורז״! וגמדיו רוצים להמשיך, כחלון חייב "למצב״ עצמו בנישה ייחודית, תוקפנית, שתאפשר לו מאבק חוזר על ליבו של הבוחר. המאבק הינו מול נתניהו ועל חשבון קולות מחנה המרכז-ימין. מאגר הקולות הליכודי.

עו"ד יצחק שינפלדצילום: עו"ד יצחק שינפלד
עו"ד יצחק שינפלד

כחלון מתחרה בנתניהו ובליכוד, ליברמן-בנט מתחרים על ירושת נתניהו. ביום שאחרי.

כחלון הוא הסכנה האמיתית לקואליצית נתניהו. הוא נטל לעצמו את איצטלת ה״מבוגר האחראי״ ומגן שלטון החוק והבג״ץ. מריבותיו הפומביות עם נתניהו, בנושא הפעלת תאגיד השידור הציבורי שכחלון הפך למגינו מבלי משים - הינם אמיתיות ולא תרגיל בחירות ממוסחר. כחלון מנסה לשדר ״יושרה פוליטית״. מצרך כמעט לא קיים בביצה הפוליטית בישראל.

בוגי יעלון ומפלגתו העתידית מתחרים בכחלון על אותה משבצת ופוטנציאל. יעלון עדיין טרי עם רקורד סביר. הילה בטחונית תמיד הוסיפה בישראל. כחלון מגיע פגוע, משומש, וציון נכשל! במטלה המרכזית. פתרון בעיות הדיור. לשקט הנפשי שלו, זה לא מוסיף.

אולם, המתח העיקרי בין האישים, ״הרגשתו״ של כחלון שנתניהו מזלזל בו. מתייחס אליו כח״כ ליכודי הנתון למרותו ומהספסלים האחוריים! לא כראש מפלגה עצמאית, לטענתו.
בכך, נתניהו מגמד אותו אישית ומצמצם לכחלון את האלקטורט העתידי.

לאחרונה, כחלון תוקף ישירות, פומבית וחזיתית את נתניהו. מאשים אותו בגניבת קרדיטים והצטרפות להצלחות והישגי אחרים, כשיטה ודרך חיים. ״אתה נעמד מול המצלמות, בהצלחות ובפתיחות חגיגיות, ונעלם בעת משבר והחלטה״. כך כחלון, דוגרי, חזיתית ובפנים.

כחלון חש ״שהעתיד״ הפוליטי נשמט לו וממנו! באם חפץ חיים הוא, כחלון חייב ומהר להוכיח ״מנהיגות״, בידול, מיוחדות ושוני פוליטי. הווי אומר בפועל, לדרוך ובעקביות, על יבלות ואצבעות רוה״מ בנימין נתניהו שעושה לו זובור לטענתו.

כשנתניהו צריך אותך! יש לו יכולת ״הכלה״ וספיגה מפליאים. הוא לא רואה, לא שומע, ולא מדבר. תחרות איתו ואיום אישי על מעמדו, נתניהו לא מסוגל להכיל. ברגע שישתלם לו, נתניהו לא יהסס לזרוק את כחלון! ולהשאיר אותו בודד, לא מוכן, פצוע במדבר. גופה נוספת בערימת המתמודדים לכאורה, שאיימו על מעמדו וסולקו/הסתלקו מהזירה.

סוד גלוי זה, כחלון המנוסה יודע! כחלון פרש מהליכוד מחוסר ברירה, לא כשאיפה ואידיאל. לכן כחלון יחפש את העיתוי המתאים לו, בכדי לפרוש ולהתבדל ובמקביל, לנכס לעצמו ולהשתלט בלעדית על ההצלחות והקרדיטים. זירת התנגשות בלתי נמנעת עם ראש הממשלה נתניהו.

הצורך מכתיב את המציאות. 2 מלכים לא יכולים להשתמש בכתר אחד בו זמנית.

ישנה אפשרות שנתניהו יבקש להחזיר ולהטמיע את כחלון בליכוד כהרגעה. את כחלון נתניהו בוודאי רוצה להחזיר הביתה. לגמדיו אין כל סיכוי להשתריין ברשימת הליכוד לכנסת הבאה.

כחלון מרוצה ומפויס, הינו המפתח לשרידות הקואליציה הנוכחית בהרכבה הנוכחי. האם נתניהו מסוגל? הוא מעוניין? ספק רב.

הציבור החרדי ונציגיו אינם צד בויכוח. אין ספק שהקואליציה הנוכחית מצוינת לציבור ולהישגי נציגיו. לנו יש אינטרס שהכנסת תשלים את ימיה בשופי ובנחת. יותר טוב! לא יכול להיות. אין שום קונסטלציה עדיפה. לכן אנו חייבים להיות הכבאים, מכבי-האש! זו הדרישה. לא בטוח שנצליח.
משה כחלון בנימין נתניהו בחירות יצחק שינפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד