י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המשבר בין נתניהו וכחלון הסתיים - ותאגיד השידור ייפתח במועד

במקביל, סוכם כי הקואליציה תקדם את חוק התקשורת החדש • יו"ר ש"ס אריה דרעי תיווך בין רה"מ ושר האוצר • השרה רגב: "תאגיד הזה נולד בחטא ולכן אסור שהוא יוקם"

נתניהו וכחלון. צילום: Amit Shabi/POOL
נתניהו וכחלון. צילום: Amit Shabi/POOL



המשבר בין רה"מ נתניהו לבין שר האוצר משה כחלון בעניין הקמת תאגיד השידור הציבורי הסתיים לפי שעה.

בישיבת ראשי הקואליציה שנערכה אצל לשכת נתניהו בצהריים לאחר ישיבת הממשלה, הסכימו נתניהו וכחלון כי תאגיד השידור הציבורי ייפתח במועד. במקביל, סוכם כי הקואליציה תקדם את חוק התקשורת החדש, תוך כדי תיאום בין כל מרכיביה.

מי שתיווך בין הצדדים, היה יו"ר ש"ס, שר הפנים והפריפריה אריה דרעי שהזהיר בבוקר מהקדמת הבחירות.

גורמים בכנסת מעריכים כי חוק התקשורת החדש לא יוגש לאישור לכנסת לקריאה ראשונה בשבוע הבא בטרם צאתה לפגרת חג הפסח, אלא רק במושב הקיץ שייפתח בתחילת מאי 2017. זאת בשל התנגדות של משרד המשפטים ועוד.

ההערכות הן כי חוק התקשורת לא יעבור כפי שהוא, אלא צפויים בו שינויים בהסכמה בין ראשי הקואליציה. הסעיפים הבעייתיים הם אלה המעניקים שליטה פוליטית משמעותית לממשלה ולשר התקשורת למנות ישירות את גורמי הרגולציה שיפקחו על כל שוק התקשורת.

מוקדם יותר היום, אמר ח"כ פולקמן כי "לא יכול להיות שראש הממשלה יעשה ספין על הגב של העובדים ויזרוק על כחלון את סגירת רשות השידור. זו בריחה מאחריות". הדברים נאמרו בתגובה לדיווחים על הקרע בין שר האוצר, משה כחלון, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנוצר בעקבות קריאתו של ראש הממשלה לדחות את עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי.

ח"כ פולקמן הוסיף כי: "מנהיגות נבחנת גם ברגעים קשים וקלים לא רק כשמובילאיי יוצאת עם אקזיט ומשפרת את הכלכלה הישראלית. הרפורמה בשידור הציבורי הובלה בממשלה הקודמת על ידי הליכוד והיא נועדה לחסוך מאות מיליונים. השר כחלון עושה רפורמות וצריך להתחשב בעובדים. עכשיו זה רק ספין על הגב של כחלון".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה, מנגד, היום כי "אני מקווה ששר האוצר וראש הממשלה יגיעו להבנה בעניין התאגיד. שמחתי לשמוע את מה שאמר אתמול רה"מ שלקח אחריות (על חקיקת החוק לסגירת רשות השידור ולהקמת התאגיד, צ"ז). אני לא ראיתי הרבה מנהיגים שבאים ואומרים טעינו. הקמנו תאגיד בממשלה הקודמת, זו טעות, צריך לתקן טעויות. ככה פועלים מנהיגים. אני אמרתי בתחילת הדרך שהתאגיד הזה נולד בחטא ולכן אסור שהוא יוקם. התאגיד ממומן ב-700 מיליון שקל בשנה מכספי ציבור, ולכן כמו כל משאב ציבורי, הוא חייב להיות בפיקוח".

ובתוך כך, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) השתתף הבוקר בהפגנה של עובדי רשות השידור מול משרד רה"מ בירושלים בעת כינוסה של הממשלה. ביטן שהגיש הצעת חוק לסגירת התאגיד, זוכה לתמיכה של עובדי רשות השידור ואמר כי "מפלגת העבודה שהיא כאילו סוציאליסטית, חלק מחבריה אף עבדו ברשות השידור והיא נותנת יד לפיטורי מאות עובדים מרשות השידור בכך שאינה תומכת בהצעת חוק שלי לביטול התאגיד".

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה כי "מי שקרא לעובדי רשות השידור חמאסניקים ועשה הכל כדי לחסל את רשות השידור, שיפסיק להצטדק. אנחנו לא נעזור לביטן להציל את ממשלת נתניהו".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה כי "האובססיה הבלתי נשלטת של נתניהו להשגת שליטה בתקשורת ולהרס התאגיד, מביאה לשיא חדש את התעמרותו בעובדי רשות השידור והתאגיד".

השר לשעבר אבי גבאי המתמודד על ראשות מפלגת העבודה אמר היום כי "בפוליטיקה ככלל אין ממשל תאגידי, אבל בממשלה הזו אין ממשל והכל זה ׳תאגיד׳. לו אני כחלון, הייתי מקבל את ההחלטה האמיצה המתבקשת בדומה לזאת ששר האוצר קיבל ב-2012".
תאגיד השידור בנימין נתניהו משה כחלון אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד