כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סערה בהרצליה: ראש העיר פיטר את הנציג החרדי בגלל "דעות חשוכות מימי הביניים"

סתימת פיות במדינת ישראל נוסח 2017: אחר הדרישה לפיטורי הרב לוינשטיין ממכינת עלי בגלל דבריו על שירות נשים בצה"ל - בהרצליה כבר מפטרים נציג חרדי, על הבעת עמדה שמרנית תקיפה של שמירה על מסורת העם היהודי ושמירת המשפחה

סערה בהרצליה: ראש העיר פיטר את הנציג החרדי בגלל "דעות חשוכות מימי הביניים"
יחצ וגוגל מפות עיבוד מורן כהן

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'. סערה בעיר הרצליה: ראש העירייה משה פדלון הודיע היום לאלעד צדיקות, נציג 'דגל התורה' מסיעת גשר בעיר, כי הוא אינו רצוי בקואליציה העירונית וכי הוא נוטל ממנו את תיק התרבות התורנית אותו החזיק, זאת לאחר שחבר המועצה מתח עליו ביקורת קשה – אתמול במהלך דיון בוועדת החינוך בכנסת.

בנוסף, מנמק ראש העיר במכתב אותו שיגר היום לצדיקוב - כי הסיבה לפיטוריו היא דעותיו "החשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות", זאת בעקבות מכתב ששיגר צדיקוב לפני חג הפורים, שבו הוא הזדעזע על הכנסת פעולות עמותת 'חושן' לתוך גני הילדים בעיר, לטענתו תוך כדי רמיסת המסורת היהודית.

בין היתר בביטול התוכנית המסורתית 'אמא -אבא של שבת' מידי יום שישי, והכנסת תכנים לילדים בני ארבע על 'משפחה חדשה' והאפשרות של כל אחד להקים משפחה מכל סוג והרכב שהוא, כאמור, בניגוד להלכה ולמסורת היהודית. צדיקוב זעם על כך שהרצליה, בשם הפלורליזם כביכול, הינה העיר הראשונה בה מחדירים לילדים מגיל כה צעיר - ערכים להקמת משפחה בצורה הפוכה ושונה מהמקובל.

כאמור, אמש התקיים דיון בועדת החינוך בכנסת, סביב העובדה שתכנים רפורמים השתרשו במערכת החינוך בישראל. בין הדוברים היה צדיקוב שתקף את ראש העיר, על הכנסת תכנים, גם רפורמים למערכת החינוך בהרצליה – נגד המסורת. בעקבות כך, ראש העיר זעם ופיטר אותו מתפקידו היום.

"איני רואה מקום לחבר מועצה בקואליציה המחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות, ועוד לשמש בתפקיד האחראי על התרבות התורנית", כתב פדלון לחבר המועצה הדגלאי, "לאור דבריך, ועד אשר תשכיל ותקבל את השונה ממך, וזאת על פי סמכותי, הנני מודיעך כי הנך משוחרר מתפקידך בקואליציה, וכמחזיק תיק התרבות התורנית".

עוד הוסיף ראש העיר: "בשולי הדברים אציין כי אני שומר לעצמי את הזכות לנקוט באמצעים משפטיים, ככל שיתבקשו, על דברי הדיבה והשקר שלך בכנסת ישראל".

במכתב ששיגר צדיקוב לראש העיר לפני מספר ימים הוא כתב: "עם כל הכבוד, מר פדלון, בשם איזה ציבור הותרה בפניך הדרך להרעיל את מוחות ילדי גני הילדים שלנו ולהכניס את רוח הזימה והבלבול לנפשותיהם הרכות של בני ה- 3,4,5 בהרצליה!? היותם משוייכים לזרם החינוך הכללי לא – מתיר לאף אחד לבלבל מושגי יסוד ערכיים ומסורתיים של בית ותא משפחתי".

עוד הוא כתב: "אני קורא לך להדיר את פעילות עמותת חוש"ן ואף לצייר גבולות גזרה ברורים במערכת החינוך. היותך מתקצב במאות אלפי שקלים את פעילות הרפורמים והקונסרבטיבים בתיכונים בהרצליה, מבלי ליידע את הורי התלמידים בעיר, היא חמורה מאוד לכשעצמה. אבל לחלחל תרעלה שכזאת לגני הילדים, היא חמורה עשרות מונים".
אלעד צדיקוב הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד