י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הנציג היהודי במפלגת המנהיג הקיצוני ל'בחדרי': "המהגרים מטילים עלינו פחד"

יממה לאחר ההפסד בבחירות, גידי מרקוסבר, חבר פרלמנט יהודי מטעם מפלגת הימין הקיצוני בהולנד בראשותו של חירט וילדרס, אומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מפלגתו לא שונאת מוסלמים: "המהגרים מטילים עלינו פחד"

מרקוסבר
מרקוסבר

יממה לאחר ההפסד בבחירות, גידי מרקוסבר, חבר פרלמנט יהודי מטעם מפלגת הימין הקיצוני בהולנד בראשותו של חירט וילדרס, אומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מפלגתו אינה שונאת מוסלמים.

כאמור, בבחירות שהתקיימו אמש בהולנד הפסידה מפלגת הימין הקיצונית בראשותו של וילדרס, זאת למרות שהסקרים ניבאו לה ניצחון. המפלגה אמנם זכתה ב-19 מושבים, ארבעה מושבים נוספים בפרלמנט לעומת הבחירות הקודמות, אך מפלגת השלטון, בראשותו של ראש הממשלה המכהן מארק רוטה, גרפה למעלה מ-30 מושבים וניצחה את הבחירות.

הבחירות בהולנד עוררו עניין רב בעולם עקב ההתמודדות של מפלגת "המפלגה למען החירות"
שבראשה עומד חירט וילדרס, שמצע מפלגתו הינו מלחמת חורמה בכניסת מהגרים להולנד. כמו כן, וילדרס הצהיר שהוא יסגור מסגדים אם יבחר.

הסקרים היו לטובתו של וילדרס עד הרגע האחרון, אבל בסופו של דבר הוא קיבל רק 19 מושבים בפרלמנט לעומת הסקרים שנתנו לו קרוב ל-30.

בשיחה עם "בחדרי חדרים" אומר חבר הפרלמנט היהודי גידי מרקוסבר מהמפלגה של וילדרס כי "אנחנו לא שונאים מוסלמים. אין לנו מלחמה עם המוסלמים, אנחנו לא מוכנים שהולנד תהפוך לשוודיה".

לדבריו, "המהגרים מטילים פחד במדינות שבהן הם נמצאים. הם עושים מעשים נוראיים".

לשאלה האם נתקל בעוינות מצד חברי פרלמנט אחרים עקב היותו יהודי, השיב: "לא נתקלתי בשום עוינות אישית, אבל אין ספק שהמפלגה שלי לא רצויה אצל המפלגות האחרות. ככל הנראה לא נהיה חלק מהקואליציה, אבל גם לשרת את העם דרך האופוזיציה זה כבוד בשבילי".

מרקוסבר הציג את עצמו כיהודי חם ואוהב ישראל. לשאלה האם הוא מגדיר את עצמו כדתי הוא השיב: "אני משתדל לעשות את רצון השם. מקווה שאחרי ה-120 אגלה שעשיתי רצון השם".

עוד סיפר שיש לו משפחה בישראל ושהוא מבקר תכופות בארץ. בהתייחסו לסוגיה הישראלית פלסטנים אומר מרקוסבר כי "נתניהו צודק כשהוא אומר שאין לישראל סכסוך על אדמה עם הפלסטינים, אלא בדיוק כמו הסכסוך האירופאי עם המהגרים המוסלמים - זו מלחמת דת".

לדבריו, "יש כמובן אכזבה גדולה מתוצאות הבחירות. קיווינו לקבל קרוב ל-30 מושבים בפרלמנט ההולנדי, אך נמשיך להילחם למען הולנד בטוחה יותר".

מרקוסבר, בן ה-40, חבר בקהילה היהודית בראשות הרב אליעזר וואלף. מכריו מספרים על אדם בעל חסד המוערך מאוד בקרב הקהילה. מרקוסבר, יליד 77, נולד בתל אביב למשפחה הולנדית. הוא בעל תואר ראשון ביחסים בין לאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה של אמסטרדם ותואר ראשון במדעי החברה.
חירט וילדרס הולנד בחירות גידי מרקוסבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד