י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גפני מגיב לראשונה להסתה נגד החיילים החרדים: "זה נורא ואיום"

לאחר ההסתה המבישה בחג הפורים נגד החיילים החרדים, עם תליית בובות בדמות חיילים חרדים בשכונת מאה שערים, ח"כ משה גפני מגיב לראשונה לתופעה: "הציבור החרדי סולד מזה" • ומה היה לו להגיד על סערת הרב לווינשטיין? • האזינו

בובות החיילים תלויות בירושלים, בחג הפורים
בובות החיילים תלויות בירושלים, בחג הפורים

בשנים האחרונות, עם התגברות קמפיין ההסתה נגד החיילים החרדים, התעקשו הנציגים החרדים שלא לגנות אל להתייחס לתופעה המבישה. כעת, לאחר ההסתה המבישה בחג הפורים נגד החיילים החרדים, עם תליית בובות בדמות חיילים חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מגיב לראשונה לתופעה המבישה.

בראיון לעיתונאית אילה חסון ב"רדיו 103" אמר גפני: "זה נורא ואיום מבחינתי. זה דבר שלא היה בעבר ואסור שיהיה, אבל אני לא רוצה להתייחס לזה, מפני שאז אני הופך אותם לאנשים חשובים".

גפני הוסיף ואמר כי "הציבור החרדי סולד מזה. אני מגנה את זה. הנושא הוא ממש לא ראוי בכלל".



גפני התייחס לשינוי ביחס של התקשורת הכללית כלפי הציבור החרדי, עם הרבה פחות שנאה כלפי החרדים. "מבחינתי, כמי שמייצג את הציבור החרדי, לא משנה היכן זה נמצא. בכל מקום יתקפו אותנו, יהיה בסדר, לא לדאוג. אומנם כיום פחות, יש שינוי בעניין הזה, פחות שנאה ופחות הסתה, זה בא לידי ביטוי בשידור ובתקשורת".

בנוגע למתיחות בקואליציה אמר גפני: "אני לא חושב שמוכנים להפיל את הקואליציה וגם לא חושב שיפילו. מתנהל ויכוח על נושא השידור הציבורי. אני לא חושב שהקואליציה בסכנת פירוק. להוציא את שתי המפלגות החרדיות, יש בקואליציה הנוכחית ממש ממשק על הבוחרים של המפלגות. אין בכלל ספק שכל אחד רוצה לגרוף קולות לצד שלו. המציאות הזו שבה נתניהו הצליח להוציא מבנט ערב הבחירות הקודמות כמה מנדטים, שהם חשובים מאוד מבחינת בנט, וכמובן מבחינת נתניהו, מעמידה עכשיו במצב 'הכן' את ראשי המפלגות שנמצאות בקואליציה, כדי לקחת קרדיט".

"כלומר אלה ספנים פוליטיים על מנדטים", אמרה חסון, "כן, אני מקווה שאני אומר לך את זה בארבע עיניים", השיב גפני בחיוך.

גפני. מתייחס לראשונה לקמפיין ההסתה (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום: גפני. מתייחס לראשונה לקמפיין ההסתה (יונתן זינדל, פלאש 90)
גפני. מתייחס לראשונה לקמפיין ההסתה (יונתן זינדל, פלאש 90)

גפני התייחס לסערת הרב לוינשטיין ואמר כי "אני לא אוהב את סגנון הדיבור, הוא לא בסדר, והבנתי שהוא חזר בו מהסגנון. בואי לא נדבר על הרב לוינשטיין, אלא על העניין. הגשתי בקשה, ואושר לי, דיון מהיר בוועדת חוץ וביטחון בעניין הזה. יש תמונת מצב שחיילים דתיים וחרדים שמשרתים בצבא, אורח החיים שלהם, של הפרדה בין בנים לבנות, נפגע על ידי הצבא. אני מתנגד לגיוס בנות, אבל זה לא קשור ואף אחד לא שואל אותי. אבל כאשר פקודות הצבא מכריחות חייל לשנות את אורחות חייו, זה דבר חמור, והרמטכ"ל יצטרך להשיב על כך".

חסון ציינה שהחרדים כמעט ולא מתגייסים לצה"ל וגפני השיב: "מאה אחוז. אז שהחילונים לא יתערבו בחינוך החרדי. בואי נעשה פה מקומות כאלה לא נעימים. אני דן על הנושאים שחשובים לי והוא דן על הנושאים שחשובים לו. בנושא של הצבא יש רבים שהצביעו ל'יהדות התורה'. אנשים שהצביעו עבורי בבחירות משרתים בצבא ביחידות קרביות ופונים אלי, כי מכריחים אותם לעשות שירות בתוך טנק יחד עם אישה, אני אתערב בזה. מי שלא מוצא חן בעיניו שיחפש במקום אחר".

"אבל אנחנו מממנים את החינוך החרדי", טענה חסון וגפני זעם: "אתם לא ממנים שום דבר. אנחנו מממנים אתכם. אנחנו, החרדים, מממנים. אני מכיר את תקציב המדינה. אני יודע כמה הולך לדברים שהציבור החרדי והחינוך החרדי לא נהנה מהם, וכמה כסף אנחנו משקיעים בעניין הזה, במיסים ובכל מיני דברים אחרים. שתדעי שזה המצב ותפסיקו להגיד דברים אחרים".

ליצמן. הראשון ששבר שתיקה (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום: ליצמן. הראשון ששבר שתיקה (יונתן זינדל, פלאש 90)
ליצמן. הראשון ששבר שתיקה (יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, הראשון ששבר שתיקה בנושא קמפיין ההסתה המביש נגד החיילים החרדים בקרב חברי הכנסת החרדים היה השר יעקב ליצמן שכתב במכתב ששיגר לח"כ עודד פורר, ונחשף ב"בחדרי חרדים", כי "הנציגות החרדית בכנסת מאוחדת בעמדתה, כפי שהבהרנו בכל פורום שהוא, נגד כל גילוי אלימות וכל פגיעה בחיילי צה"ל. זו לא דרכינו וזו לא דרכה של תורה".

ליצמן הוסיף במפתיע כי "מחויבותנו למען חיילי צה"ל וביטחונם אינם מוטלים בספק. כמו כל עם ישראל, אני מעריך ומוקיר את מסירותם ופעילותם בשירות העם והמדינה, ומברך אותם שיצליחו במשימותיהם בעזרת השם למען אזרחי ישראל".

כזכור, לפני כחודש ימים, נשאל ח"כ יעקב אשר בראיון ל"בחדרי חרדים" על דבר האלימות שלפעמים מגיעה לכדי סכנת חיים, כלפי חיילים חרדים. אשר לא שש לגנות בגלוי ומצא נוסח משלו: "אנחנו כמובן באופן ברור לחלוטין יודעים שזה לא דרכינו ואנחנו לא שותפים לזה, ואין תמיכה לזה, אנחנו רואים את זה בצורה בוודאי הלא ראויה, אין בזה ספק, לא צריך בשביל זה הצהרות".
משה גפני קמפיין החרדקים הסתה גיוס חרדים יעק ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד