ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

זה גזר הדין של איש 'השומרים' שהכה אפרו-אמריקני

ארבע שנות מאסר נגזרו על מתנדב 'השומרים' מווילאמסבורג שהורשע בהכאת אפרו-אמריקני שהתעוור בעינו כתוצאה מהמכות. עורכי דינו של המתנדב מאיר הרשקוביץ מבקשים לערער

אילוסטרציה (רויטרס)
אילוסטרציה (רויטרס)

ארבע שנות מאסר נגזרו על מאיר הרשקוביץ, מתנדב 'השומרים' מווילאמסבורג שהורשע בהכאת אפרו-אמריקני שהתעוור בעינו כתוצאה מהמכות. עורכי דינו של הרשקוביץ מבקשים לערער. עורך דינו של האיש שהוכה טוען שאחד המשתתפים באירוע האלים לא הורשע בעקבות קשרים פוליטיים של בני משפחתו.

מדובר באירוע שאירע בשכונת ויליאמסבורג בסוף 2013 כאשר קבוצה של כ-20 אברכים מקומיים -חלקם חברי ארגון השומרים, תקפה את טאג' פיטרסון - סטודנט אפרו-אמריקני, שהיה חשוד בעיניהם כמי שניסה לפרוץ למכוניות של תושבים חרדיים המתגוררים בשדרת פלאשינג בשכונה.

פיטרסון סיפר בשעתו כי הגיע בשעת לילה מאוחרות לבית חברו, כאשר הותקף באכזריות על ידי 20 חרדים שהכו בו בכל חלקי גופו והנחיתו אגרוף מדויק בעינו. חוקרי המשטרה לא הצליחו להשיג ראיות נגד החשודים וסרטי האבטחה מהחנויות הסמוכות נעלמו.

כתב האישום שהוגש נגד מאיר הרשקוביץ התאפשר לאחר ש-DNA שלו נמצא על העקב של הנעל של פיטרסון.

הרשקוביץ הורשע כחשוד עיקרי בגרימת העיוורון של פטרסון. החשודים הנוספים - פנחס ברויאר ואברהם וינקלר, הודו באשמה וחתמו על עסקת טיעון במסגרתה נידונו לבצע 150 שעות בעבודות שירות בארגון קהילתי. השניים האחרים - אהרון הולנדר ויוסף פריד, זוכו.

כאמור, היום נגזרו על הרשקוביץ 4 שנות מאסר, אך עורכי דינו מבקשים לערער על גזר הדין. במקביל, עורך דינו של פיטרסון טוען שמתנדב אחר כי לא הוגש כתב אישום נגד יואל איצקוביץ, מאחר ואחיו יענקי, אף הוא מתנדב בארגון השומרים, מקורב לפוליטיקאים בכירים, זאת על אף ששני אנשים העידו כי הוא היה בין התוקפים.
טאג' פיטרסון מאיר הרשקוביץ גזר דין השומרים ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד