י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

למרות איומי ברקת: פורעי הפלג הקיצוני מתכוננים להשבית את מרתון ירושלים

למרות איומי ראש העיר ניר ברקת, שנחשפו ב"בחדרי חרדים", פורעי הפלג הירושלמי הקיצוני מתכוונים לממש את האיום הגדול - מאות בני ישיבות ואברכים מכל רחבי הארץ יגיעו להשבית את מרתון ירושלים מחר בבירה • המשטרה כבר נערכת • כל הפרטים

למרות איומי ברקת: פורעי הפלג הקיצוני מתכוננים להשבית את מרתון ירושלים
יוסי זמיר, פלאש 90

למרות איומי ראש העיר ירושלים ניר ברקת, שנחשפו ב"בחדרי חרדים", פורעי הפלג הירושלמי הקיצוני מתכוונים למממש את האיום הגדול - מאות בני ישיבות ואברכים מכל רחבי הארץ צפויים להגיע מחר (שישי) להשבית את מרתון ירושלים, כנראה האירוע הקרוב ביותר לליבו של ברקת חובב המרתונים.

לטענת אנשי הפלג הקיצוני, מדובר באלפי תלמידים שצפויים להגיע מחר לירושלים כדי לחסום את העיר מכל עבריה ולפוצץ את המרתון שיתקיים בעיר. עם זאת, יש לציין כי בהפגנות הפורעים שנערכו השבוע הגיעו מאות פורעים בלבד ולאחרונה נראה כי ההיענות ליציאה להפגנות אינה גדולה כבעבר.

המרתון, שיביא לסגירה נרחבת של כבישים וצירים בירושלים החל מהלילה, אמור לפקוק גם כך את העיר וההפגנות צפויות להחריף באופן משמעותי את שיבושי התנועה בבירה. בנוסף, התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה לשבש את התחרות השנתית היוקרתית, ואף לגרום לנפגעים.

במרתון צפויים להשתתף עשרות אלפי רצים מכ-60 מדינות מרחבי העולם, והוא נחשב אירוע תדמיתי משמעותי שאמור לעודד את התיירות לירושלים ובד בבד לקדם את המעמד המדיני של העיר בזירה הבינלאומית.

מתנגדי הגיוס שאמורים לצאת להפגנות ביום שישי הקרוב אומרים כי הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים. "כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, כאשר במקביל יצטרכו כוחות אלה להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל רחבי המדינה", אמרו.

לדבריהם, "ההתעקשות של רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי והדרישה לשלושה וחצי חודשים, גרמו במו ידיהם לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי גזר היום לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של מרתון ירושלים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי גם הערב העבירו גורמים מלשכת ראש העיר ניר ברקת מסרים חריפים ביותר למנהיגי 'הפלג הירושלמי' ובראשם הרב יוסף פטרוב – נאמן ביתו של הגר"ש אויערבך, שאם ההפגנות יגרמו לשיבוש מרתון ירושלים או שתרשם פגיעה במהלך עירוני רשמי, הרי שיהיו לכך השלכות חמורות, ומדובר בקו אדום על כל המשתמע מכך.

במשטרת ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים למרתון מחר, כמו גם להפרות הסדר של פורעי הפלג הקיצוני. מהמשטרה נמסר הערב כי "משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה וביד קשה כנגד כל גורם אשר יפעל בניגוד לחוק בניסיון לשבש את המהלך התקין של המרתון ולהפר את הסדר הציבורי.

"במשטרה מצפים מגורמי ההנהגה של כלל המגזרים בירושלים לגלות אחריות ולפעול למנוע כל כוונה להפר את הסדר ולשבש את קיומו של האירוע ואת מרקם החיים התקין בעיר" נמסר בהודעת המשטרה.
הפלג הקיצוני מרתון ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד