י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צפו: "שידעו שאיתנו לא מתעסקים". כך מתדרכים את פורעי הפלג

בתיעוד שדלף מתדרוך מיוחד שעורך אחד ממארגני ההפגנות בעת נסיעתם של פורעי הפלג בדרכם להפגנה, נחשפות שיטות הפעולה של המפגינים • המטרה "אנחנו רוצים שיהיה מאוד יעיל. שהשוטרים ידעו, שעם הרב אויערבאך ותלמידיו לא מתעסקים" • צפו

הפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
הפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

הערב הגיעו לאזור צומת שעריה הסמוכה לפתח תקוה עשרות מפורעי הפלג הירושלמי הקיצוני במטרה לחסום כבישים ולשבש את הסדר. עשרות מפגינים הגיעו למקום, חסמו את הכביש והתעמתו עם נוסעים ונוסעות.

תיעוד שדלף מנסיעתם של המפגינים, חושף את שיטות הפעולה של מארגני ההפגנות.

בתיעוד נראה אחד ממארגני ההפגנות, כשהוא מתדרך את המפגינים. הוא מספר להם כיצד הערים על מפקד משטרת פתח תקוה: "היום דיברתי עם מפקד תחנת משטרת פתח תקווה. הוא שאל אותי: 'בפתח תקווה יש הרבה מפגינים?' השבתי לו: 'בפתח תקווה יש הרבה אנשים שגרים".



ברקע נשמעים צחקוקים וקולות נלהבים. המתדרך מסביר לפעילים הנלהבים על מטרות ההפגנה: "אנחנו רוצים שיהיה מאוד יעיל. שהשוטרים ידעו, שעם הרב אויערבאך ותלמידיו לא מתעסקים".

"עד שאין פה עורך דין של הוועדה לא מדברים כלום עם אף אחד. הבאנו פה כתב בכיר של ערוץ 10 עם מצלמה רצינית, שיתעד הכל".

"להיות עקביים ורגועים. לתת יד אחד לשני, ולשחרר במיידית את מי שנעצר. ואם לבסוף הוא נלקח לתחנת המשטרה, אנחנו מגיעים איתו, אין ממה לחשוש".

"היום הכוחות בפתח תקווה מאוד קטנים. במקרה שיתוגברו הכוחות, אם עוצרים בחור, לפתוח את דלת הניידת ולברוח. השוטרים כבר לא עוצרים עם אזיקים, כי אין להם הרבה".
הפלג הירושלמי עומסי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד