י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הישראלי שחשף שחיתות בחברת התוכנה CA - ויקבל 10 מיליון דולר פיצויים

דני שמש, שכיהן כסמנכ"ל הסניף הישראלי של CA, תבע את החברה בטענה שהסתירה מהממשל האמריקאי הנחות גדולות שהיא מעניקה ללקוחות עסקיים כדי לגבות מהממשל סכומים הרבה יותר גבוהים על רשיונות תוכנה

  • י"ט אדר התשע"ז
רויטרס
רויטרס



הישראלי דני שמש, שחשף שחיתות בחברת התוכנה האמריקאית CA טכנולוג'יז, יקבל מהחברה פיצויים של יותר מ-10 מיליון דולר, לפי הסדר פשרה שהושג בין הצדדים. כך פירסם משרד המשפטים של ארה"ב. בסך הכול תשלם החברה פיצויים של 45 מיליון דולר לממשל.

שמש, שכיהן כסמנכ"ל הסניף הישראלי של CA עד 2008, הגיש תביעה לבית המשפט בוושינגטון הבירה באוגוסט 2010 בטענה ש-CA הסתירה מהממשל הנחות גדולות שהיא מעניקה ללקוחות עסקיים, כשניהלה משא ומתן על הסכם ב-2002 עם נציבות השירותים הפדרלית (GSA). החוזה הוארך ב-2007 ושוב ב-2009. החוק מחייב את החברה לדווח על הנחות שהיא מספקת ללקוחות עסקיים פרטיים ולהשוות את התנאים ללקוחות ממשלתיים. משרד המשפטים של ארה"ב הצטרף לתביעה ב-2012.

התביעה של שמש כוללת ציטוט של תכתובת דוא"ל מטעם בכיר ב-CA בנובמבר 2006, בו נכתב כי לקוחות "אינם יודעים על המחירון של CA" וכי במקרים רבים החברה מספקת הנחות של "כ-90% מבלי לספר אפילו ללקוח". כלומר, CA העניקה ללקוחות פרטיים הנחות של עד 90%, בעוד שללקוח הממשלתי סיפקה הנחות הרבה יותר קטנות על מוצרים.

כך למשל, החברה חייבה את הממשל האמריקאי בסכום של 34,487 דולר עבור רשיון תוכנה, בעוד שבנק לאומי שילם על אותו רשיון רק 3,400 דולר. השיטה החלה ב-2006, לפי התביעה.

"חוזי GSA חייבים להיות כנים וגלויים כשעושים עסקים עם הממשל הפדרלי", מסרה היועצת המשפטית של נציבות השירותים הפדרלית קרול פורטין אוצ'ווה. "משלמי המסים האמריקאים ראויים להסכם הוגן".

שמש כיהן כסמנכ"ל הסניף הישראלי של החברה אך הודח ממנה ב-2008 יחד עם המנכ"ל אריה אופנר, בעקבות חשדות כי הסניף הישראלי העסיק יועצים מקומיים "בסכומי עתק" ובכך העביר כספי סיוע אמריקאים לגופים ישראלים בניגוד לנהלים.

אופנר, שנחשב מנכ"ל מצטיין בחברה העולמית, המשנה שלו דני שמש וסמנכ"ל הכספים חיים גיטלר קיבלו מייל מהחברה העולמית המשעה אותם מתפקידם עד תום חקירה פנימית בעניין חוזים עסקיים שעשו. הטענה היתה כי הם לא פעלו לפי נוהלים מקובלים בחברה בעניין רישום וניהול חוזים. השלושה עירערו לבית הדין המחוזי לעבודה, ולבסוף הוחלט בפשרה מסוימת בין הצדדים שאופנר, שמש וגיטלר יפרשו מהחברה.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד