י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סערת "הגן המזרחי" • נתניהו מתנצל: "אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל"

לאחר שאמירתו אתמול הצליחה לעורר סערה רבתי, ראש הממשלה מתנצל: "לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש"

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ

לאחר הסאגה שפרצה ביממה האחרונה, בעקבות אמירתו אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו מפתיע ומתנצל: "מתנצל על אמירתי אתמול. לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש. אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל ומוקיר את תרומתן הכבירה למורשת עמנו ולבניין ארצנו", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

הסערה החלה לאחר שאתמול בישיבת ראשי הקואליציה, נימק ראש הממשלה בפני שר האוצר כחלון מדוע הוא ביקש לדחות את תחילת שידורי התאגיד הציבורי בחצי שנה, נתניהו התבטא ואמר כי "קפץ לי הגן המזרחי".

בעקבות כך, התפתחה סערה רבתי - אף בתוך שורות הקואליציה והליכוד. ח"כ אורן חזן צייץ אתמול: "אדוני רה"מ, קפץ לך 'הגן המזרחי?!', אם באמת היה לך אחד כזה - לא היית פוגע בו... אני מבקש ממך להתנצל!".

ח"כ יואל חסון כתב: "מתבייש בראש הממשלה שלי שזה מה שהוא חושב עלינו ויותר מתבייש בחבורת האפסים השתקנים שמקיפה אותו". חברו לסיעה ח"כ עמיר פרץ אמר כי "מדובר בגזענות ובהתנשאות שמזכירות לי את הזחיחות של מפא"י שהייתה בשיאה ב-1977. אין מדובר בהומור עצמי אלא בחשיפת אמת פנימית אפלה. זהו עוד ביטוי למדיניות המפלה של נתניהו: הרי כולם יודעים איפה חסרים בתי חולים בארץ ואיפה יש צפיפות גדולה בכיתות".

ח"כ מאיר כהן אמר: "מעניין מה הוא היה אומר על האמירה הזו שלו, אם היה אומר אותה גרבוז?, הגן היחיד שקפץ לו, הוא הגן הטבעי שלו - הגן המפלג. מוטב לו ולכולנו שהוא יחפש במארג הגנטי שלו את הגן היהודי וישקול מילותיו כמתבקש מראש ממשלה. אני מצפה שיתנצל על האמירה הגזענית והמיותרת".

ח"כ סתיו שפיר, כתבה: "לא ה'גן' המזרחי קפץ לו, לנתניהו, אלא הגן האליטיסטי והמתנשא של ראש ממשלה מנותק ששכח מזמן מה זה להיות ישראלי". כאמור, הלחץ עשה את שלו – והבוקר נתניהו התנצל על דבריו אמש.
בנימין נתניהו אורן חזן תאגיד השידור משה כחלון הגן המזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד