ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'כישלון' ידוע מראש: פורעים מעטים של הפלג הקיצוני במרתון בי-ם

איומי ברקת עבדו - הפלג הקיצוני התקפל: לאחר שיצאו בהבטחות והצהרות מפוצצות על אלפים שצפויים להשבית את מרתון י-ם, פורעי הפלג הקיצוני לא נענו לקריאה ורק מספר קטן של פורעים התייצב להפגין • ברקת: אבחן צעדים נגד אפשטיין

פורעי הפלג הקיצוני בירושלים, היום. איום ברקת פעל
פורעי הפלג הקיצוני בירושלים, היום. איום ברקת פעל

איומי ברקת עשו את שלהם - הפלג הקיצוני התקפל: לאחר שיצאו אמש בהבטחות והצהרות מפוצצות על אלפי תלמידי ישיבה ואברכים שצפויים להגיע ולהשבית את מרתון ירושלים, פורעי הפלג הירושלמי הקיצוני, כצפוי יש לומר, לא נענו לקריאה ורק מספר קטן של פורעים התייצב היום (שישי) ברחובות העיר ירושלים - זאת מבלי לפגוע באופן ממשי במרתון.

הפורעים עמדו בקבוצות קטנות במספר מוקדים בסמוך לצירים בהם נערך המרתון, ומלבד כמה בודדים שפרצו אל מתחם המרתון עצמו - ונהדפו מיד על ידי מאבטחים ושוטרים, לא נרשמה פגיעה ממשית במרתון.

(פורעי הפלג הקיצוני בירושלים, היום. צילום: דיווחי מרתון ירושלים 2017)

עשרות פורעי הפלג הקיצוני עוכבו לחקירה ללא כל התנגדות ונראה כי האיום של ראש העיר ניר ברקת כלפי סגנו מסיעת בני תורה, חיים אפשטיין, כולל מכתב הפיטורים שכבר הוכן מבעוד מועד, עשה את שלו. הפורעים, כנראה בהוראה מגבוה, לא שיבשו את האירוע - בבת עינו של ראש העיר.

לאחר סיום המרתון הגיעו כ-300 פורעים בלבד לאזור גשר המיתרים וכמה מהם ניסו לחסום את הכביש, אך הם נהדפו במהירות על ידי כוחות המשטרה.

בכך נמשכת המגמה של מיעוט פורעים בהפגנות הפלג הקיצוני שנערכו בשבועות האחרונים ברחבי הארץ. נראה כי הפלג הקיצוני לא מצליח לאחרונה להוציא את אנשיו במספרים גדולים כפי שהצליח לעשות בעבר, זאת כנראה גם על רקע המיאוס הכללי של הציבור החרדי מהפלג הקיצוני.

בעקבות כך, השיטה של עסקני הפלג בשבועות האחרונים, כמו גם היום בירושלים, היא לפזר מספר מועט של פורעים בכמה שיותר מקומות, לחסום כבישים בכמה מוקדים במקביל, וכך לקבל אפקט של כאוס ובלגן - שמסתיר את עובדת מיעוט הפורעים המתייצבים להפגנות.

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", עוד קודם המרתון שיגר ראש העיר מסר לאפשטיין ולאנשי ביתו של הגר"ש אויערבך והזהיר כי פיצוץ המרתון הינו חציית קו אדום והתשלום יהיה בהתאם. כעת, עם הכישלון הגדול של הפלג הקיצוני - זאת כאמור ככל הנראה בעקבות הוראה מגבוה מפחד לאבד את כסא סגן ראש העיר - מול ההפרעה המינורית למרתון, עולה השאלה כיצד ינהג ראש העיר והאם מבחינתו המרתון אכן שובש.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בלשכת ברקת ממתינים להכרזת המשטרה. לדבריהם, תלוי מה המשטרה תגיד - האם המרתון שובש או נגמר בהצלחה. הדבר הזה יקבע את תגובת ראש העיר.



בסיום המרתון נמסר מעיריית ירושלים: "מרתון ירושלים 2017 הסתיים בהצלחה עם מספר שיא של מעל 30 אלף משתתפים. למרות ניסיונות שיבוש מצד קומץ מפגינים, אודות להיערכות המשטרה ופריסתה המלאה, לא נפגע המרתון ולא נגרם כל עיכוב בצירי המירוץ.

"ראש העיר ירושלים ניר ברקת יקרא לסגנו חיים אפשטיין לבירור, לאור ניסיונות השיבוש שנעשו בידי מספר מפגינים, שלא הצליחו לגרום נזק לאירוע, בסיומו ייבחנו הצעדים שיינקטו".

מהמשטרה נמסר: "מעל 30,000 רצים ועשרות אנשים לקחו חלק באירוע מרתון ירושלים אשר הסתיים ללא חריגים. משטרת ישראל נערכה לקיומו התקין של המרתון בבירה ובמסגרת זו נערכה לכלל האיומים והתרחישים בהם כוונות מצד גורמים שונים לנסות לשבש האירוע.

"החל משעות הבוקר עשרות חרדים ניסו להגיע לתוואי מסלול המרתון מרחובות סמוכים במטרה לשבש את המרתון. ההיערכות המקדימה של המשטרה מנעה מהם מלשבש את האירוע ובתוך כך עוכבו לחקירה 100 חרדים. כאמור כלל צירי התנועה בעיר נפתחו והתנועה זורמת כבשגרה".
מרתון ירושלים הפלג הקיצוני הפלג הירושלמי הפגנות פורעי הפלג הקיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד