א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בדרך לבחירות? נתניהו מנסה בכוח לפרק את הממשלה; "הגיעו מים עד נפש"

בדרך לבחירות? לאחר שהיה נראה כי החריקות בתוך הקואליציה הסתיימו, הגיע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן והטיל פצצה על המערכת הפוליטית: " אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס, נפרק הכול ונלך לבחירות. לא מוכנים שהתאגיד יקום" • כל הפרטים

נתניהו וביטן. רוצים בכוח לפרק את הממשלה (יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו וביטן. רוצים בכוח לפרק את הממשלה (יונתן זינדל, פלאש 90)

הכותרות בסוף השבוע שעבר על "תום המשבר בקואליציה" היו מוקדמות מדי, כך מתברר היום לאחר דבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. לדבריו, "הגיעו מים עד נפש".

"הבית היהודי וכולנו אומרים שהממשלה תלויה בהן - והגיעו מים עד נפש. אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס, נפרק הכול ונלך לבחירות", אמר היום יו"ר הקואליציה.

למרות שביטן הודה כי מפלגת השלטון לא ששה ללכת לבחירות, הוא מבהיר כי "לא יכפו עלינו דעות והחלטות, לא מפלגת כולנו ולא מפלגת הבית היהודי. אם האיומים וההתבטאויות ימשיכו, יש סיכוי טוב שנלך לבחירות".

בראיון ל"ערוץ 2" אמר הערב ביטן כי למרות הסיכום בין ראשי המפלגות על הקמת התאגיד, ראש הממשלה חזר בו, שוב: "אנחנו לא מוכנים שהתאגיד הזה יקום, יש לנו עוד 45 יום על מנת לדאוג שהוא לא יקום. כמובן, אנחנו מקיימים את החוק, אבל אנחנו לא מוכנים להקים את התאגיד נכון לעכשיו".

ביטן נשאל האם ראש הממשלה חזר בו והשיב: "מותר. אנחנו לא נסכים בשום מקרה להקמת התאגיד. אנחנו לא נסכים לזה. מצפים מכחלון שילך לקראתנו. ראש הממשלה לא הסכים עם כחלון. הגיעו להסכמה לגבי חוק הרגולציה".

ביטן הוסיף, "קיבלנו 30 מנדטים, אנחנו יודעים למשול, העברנו תקציב בארבע שעות. העברנו מאות חוקים והחלטות. אין שום בעיה, אבל הליכוד יש לו 30 מנדטים והוא מצפה שגם על האג'נדות שלנו השותפות ילכו. אם לא ילכו - הכול יכול להיות".

דבריו של ביטן הגיעו בהפתעה לכל השותפים בקואליציה, זאת כאמור לאחר שכבר דוו על הסכמה בין כל המפגלות על הקמת התאגיד. כזכור, בערב גיבוש הקואליציה יצא נתניהו בהצהרה מפתיעה וקרא לכחלון לנסות ולהשאיר את רשות השידור במקום התאגיד החדש.

כחלון לא אהב את ההפתעה שהכין לו ראש הממשלה ובקואליציה נרשמו חריקות רמות שאף הביאו את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי להצהיר כי במידה והקטטות בתוך הקואליציה יימשכו עדיף כבר ללכת לבחירות. לאחר מכן דווח כי הגיעו להסכמה בנושא.

על פי הדיווחים, נתניהו נשאל מדוע אמר את מה שאמר בערב הגיבוש וצוטט כאומר "קפץ לי הגן המזרחי". כחלון הגן על נתניהו וטען כי הוא לא אמר זאת, אך נתניהו כבר הספיק להתנצל על הדברים.

כעת, ייתכן ולנתניהו קפץ שוב הגן המזרחי ונראה כי הוא חזר בו מהסיכומים עם כחלון, בדרך לפיצוץ מחדש בקואליציה, במה שנראה כניסיון בכוח של נתניהו לפוצץ הכל וללכת לבחירות מוקדמות.
בחירות מוקדמות בנימין נתניהו דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד