ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הנציגים החרדים מגיבים לסערת חילול השבת

סערת חילול השבת של ראש הממשלה: לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" על חילול השבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנציגים החרדים החליטו שלא לשתוק: "מקרה חמור"

גפני וליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)
גפני וליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)

סערת חילול השבת של ראש הממשלה: לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" על חילול השבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנציגים החרדים החליטו שלא לשתוק, גם אם לא "לשבור את הכלים".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב ואמר כי "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג".

ליצמן הוסיף, "השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שוחח עם אנשי ראש הממשלה בעקבות הפרסומים על הדיון שהתקיים במהלך השבת בנושא התאגיד. גפני אמר כי "הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת חמור מאד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית".

מאוחר יותר יצאה הודעה גם מלשכת דרעי: יו״ר ש״ס השר דרעי שוחח הערב עם ראה״מ נתניהו ומחה בפניו על חילול השבת שנגרם השבת בעקבות דיון שהתקיים במעון ראה״מ. ״לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש. לא יתכן שתגרום לחילול שבת בפרהסיה ע״י הממשלה עצמה״, אמר דרעי.

ראש הממשלה הגיב ואמר שבאו אליו כמה שרים, וכי הוא עצמו איננו מחלל את השבת והבטיח שאירוע כזה לא ישוב על עצמו.

סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "אירוע חמור ביותר. חילול שבת קודש על מה? על אירוע איזוטרי ומטופש של קרבות אגו ולא שום פיקוח נפש. אם אלו סדרי העדיפויות של שרי הליכוד אז יש מקום לדאגה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב אף הוא לאירוע החמור: "השבת נשמרת במשך אלפי שנים ובכל הדורות על ידי עם ישראל, והשבת שומרת עלינו, היא מקור הברכה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לשמש כסמל ודוגמא לכל בני העם בהקפדה על שמירת שבת במרחב הציבורי, וחבל שפגישות שכאלו נערכות בפרהסיה בשבת".

ח"כ מקלב התייחס לפגישת רה"מ והשרים בעיצומה של השבת ואמר: "זו ההתנהגות ההיסטרית, שיבוש ערכים ומערכות כאשר ערך התאגיד קודם לקדושת השבת, לא יכולה להיות הצלחה בניהול הממשלה כאשר פועלים בשבת".

סגן שר החינוך מאיר פרוש מסר בתגובה: "התנהלותו של נתניהו תוך חילול  השבת עוברת כל גבול. כינוס של שרים בביתו ביום השבת זה חציית קו אדום. נתניהו מאבד את האמון שלנו בו, כאשר הוא מזלזל בכל הקדוש לנו".

מסיעת ש"ס נמסר: "הופתענו והצטערנו מאד לשמוע על חילול השבת החמור שהתבצע השבת ע״י ראש הממשלה וכמה מהשרים. השבת היא ערך יהודי עליון הנשמרת ע"י עם ישראל לאורך כל הדורות. כואב לגלות שדווקא במדינה היהודית בוחרים מנהיגי המדינה לחללה ברגל גסה תוך פגיעה קשה ברגשות המוני האזרחים השומרים אותה בקפידה ופגיעה בסטטוס קוו".

כזכור, הניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ללכת לבחירות על נושא "תאגיד השמאל", כפי שהוא מכנה אותו, מעוור את עיניו וגרם לו לדרוס את קדושת השבת ברגל גסה. נתניהו זימן את השרים בעיצומה של השבת ל'דיון דחוף'.

על פי הדיווחים, נתניהו זימן למעון רה"מ בירושלים בעיצומה של השבת את יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ואת השרים צחי הנגבי, מירי רגב ויריב לוין. נתניהו, ביטן והשרים הסכימו כי אסור שתאגיד השידור החדש יוקם.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב ל"בחדרי חרדים" כי "ראש הממשלה מקפיד על כבוד השבת ומקפיד שלא לחלל את השבת. שרים רבים בממשלה מתראיינים במהלך השבת בכל מיני אירועים ונוסעים לכל מיני מקומות. הנחת העבודה היא כי הם הגיעו מכיוון שראש הממשלה נוסע לסין במהלך הלילה והיה דיון שהיה נצרך באופן דחוף. ראש הממשלה נשאר בביתו והוא מקפיד על השבת שיקרה לו".

עודכן: 23:11
חילול שבת בנימין נתניהו משה גפני מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד