י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צרפת מודה: היורה בשוטרת שחוסל בשדה התעופה: "קשור לגורמי טרור, הקצין בכלא"

המוסלמי שירה היום בשוטרת בפריז, נמלט הגיע לשדה התעופה ושם ניסה לחטוף נשק - היה בקשר עם טרוריסטים וכבר נבדק אחר מתקפת הטרור הגדולה בפריז

שוטרים צרפתיים בדרך לאירוע הטרור בשדה התעופה. רויטרס
שוטרים צרפתיים בדרך לאירוע הטרור בשדה התעופה. רויטרס

משטרת פריז הודיעה שלזייד בן בלגסם, שחוסל היום בפריז אחרי שניסה לחטוף נשק מחיילת, היו קשרים עם גורמי טרור. זייד הפך לקיצוני כשישב בכלא על סחר בסמים, ושם על פי החשד נפגש עם גורמי טרור.

סוכנויות הידיעות פרסמו שמשטרת צרפת פשטה היום (שבת) על ביתו של זייד בן בלגסם בן ה-39, שחוסל בפריז בתום מסע אלים. הוא ירה על שוטרת ופצע אותה קשה. זאת אחר בדיקה שיגרתית, אחר שסרב לתת תעודה מזהה כשנעצר על נהיגה במהירות מופרזת.

שר הפנים של צרפת ברונו לה-רו מסר לעיתונאים כי זמן קצר לאחר מכן, הוא אף היה מעורב בגניבת רכב בפרבר אחר של פריז, ויטרי, שם הוא איים על לקוחות בבר. על פי הדיווחים, אחר שירה בשוטרת כתב למשפחתו "פישלתי".

משם ברח לכיוון שדה התעופה אורלי בפריז, שם ניסה לחטוף נשק מחיילת המשרתת בחיל האוויר הצרפתי אך היתה במשימת פיטרול ואבטחה בשדה. היא נאבקה עמו והצליחה להפיל אותו על הרצפה, וכך אפשרה לחבריה לחסל אותו.

דומיניק, עד ראייה, אמר כי ראה אדם אוחז באישה בזרועו ומנסה לקחת את נשקה. בטרם ירו בו, ניסו החיילים לשכנע את בן בלגסם להוריד את נשקו. "הוא ברח דרך המדרגות. אחרי זה שמענו שתי יריות", סיפר ל-BFMTV.

מאוחר יותר מסר התובע הצרפתי, כך דווח בוואלה, כי בן בלקאסם אמר לחיילים בנמל התעופה כי הוא "כאן כדי למות למען אללה". "תניחו את הנשק, שימו את ידיכם מאחורי הראש, אני כאן כדי למות למען אללה, בכל מקרה יהיו פה הרוגים", אמר לחיילים. עוד נמסר כי בן דודו של התוקף נעצר. לפי משרד התובע, בחירת היעד ותהליך ההקצנה שעבר התוקף מצדיקים לחקור את המתקפה כפעולת טרור.

מיד לאחר האירוע הגיעו שוטרים לביתו וערכו בו חיפוש, ומתברר שהבית הזה היה אחד מעשרות הבתים שבהם נערכו חיפושים אחרי מתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2015 בה נרצחו 130 בני אדם.

בעקבות התקרית פונו כ-3,000 בני אדם מנמל התעופה אורלי, אחד הנמלים העמוסים בצרפת. כוחות הביטחון פשטו על המקום וקיימו סריקות, אך לא מצאו חומרי נפץ. אלפי נוסעים נותרו כל העת מחוץ לנמל התעופה. הטיסות בטרמינלי הנמל הושעו והופנו לנמל התעופה פריז שארל דה גול.
טרור בצרפת שדה התעופה אורלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד