י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך נלחמו חברי עירייה ב'השתלטות היהודית'

חברי עיריית ג'קסון, עיירה הממוקמת בסמוך ללייקווד, ארה"ב, העבירו החלטה מוזרה בישיבת מועצה ביום חמישי האחרון לפיה "אין לבנות מעונות יום לילדים". הסיבה: כניסת משפחות יהודיות לעיירה • כל הפרטים

אילוסטרציה (מרים אלסטר, פלאש 90)
אילוסטרציה (מרים אלסטר, פלאש 90)

חברי עיריית ג'קסון, עיירה הממוקמת בסמוך ללייקווד, ארה"ב, העבירו החלטה מוזרה בישיבת מועצה ביום חמישי האחרון לפיה "אין לבנות מעונות יום לילדים".

ההחלטה התקבלה פה אחד כשעשרות יהודים מחו מחוץ לבניין המועצה בזמן ההצבעה וארגונים יהודים חרדים יצאו נגד ההחלטה וטענו שהיא גזענית ומיועדת דווקא נגדם.

כידוע, מצוקת הדיור ליהודים החרדים בניו ג'רזי גרמה להם לחפש מקומות נוספים להתיישב בהם. הפתרון שנמצא: העיירה ג'קסון הסמוכה ללייקווד. בעיירה התיישבו כבר מאות משפחות חרדיות, אך הדבר היה לצנינים בעייני חברי מועצת העיר שחוששים שהציבור החרדי ישתלט על העיירה.

הפתרון: העברת החלטה על איסור בניית מעונות יום. בנוסף, נאסרה גם בניית דירות ושטחי מסחר.

בשבועות שקדמו להחלטה ניסו עסקנים ופוליטיקאים למתן את רוע הגזירה, אך הדבר לא עלה בידם עקב התעקשות של מועצת העיירה והתעלמות ממאות מיילים של פוליטיקאים שהתחננו להיפגש עם חברי המועצה.

דובר המועצה מסר בתגובה כי "ההחלטה אינה דווקא נגד יהודים. אנחנו רוצים לשמור על הייחודיות של העיירה כמקום שקט ורגוע ולא רוצים לעשות שינויים כתוצאה של כניסת אנשים נוספים לגור בה".
עיירת ג'קסון לייקווד ארה''ב מעונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד