כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רוה"מ נתניהו המריא לסין והותיר מתח פוליטי: "מפלגות לא מכבדות"

"ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציונים", אמר נתניהו, "בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת" - טרם ההמראה לסין ראש הממשלה לא צינן המתח. הרצוג פנה לכחלון

רוה"מ נתניהו המריא לסין והותיר מתח פוליטי: "מפלגות לא מכבדות"
פלאש 90



קודם המראתו לסין, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר החריף הפוקד את הממשלה ולדרישות 'כולנו' ושר האוצר משה כחלון להקמת תאגיד השידור הציבורי.

"ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציונים", אמר נתניהו, "בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד. האירוע היחידי היה סביב שאלת התקציב".

דברי נתניהו

לדבריו של ראש הממשלה, "בישיבה עם עובדי רשות השידור, ואני חייב להגיד לכם ישיבה מרגשת, קורעת לב, התברר לי שאין שום בעיה תקציבית".

"קודם כל, התקציב של רשות השידור, ההוצאות בפועל שלהם בשנה הזאת פחותות מהתקציב המיועד של התאגיד והם גם מוכנים להתייעל עוד. הם הבטיחו שכך יהיה", אמר ראש הממשלה והוסיף, "ולכן האגרה בוטלה, אין בעיה תקציבית - בשביל מה צריך את התאגיד הזה? לשלוח מאות משפחות הביתה ערב פסח, בשביל מה?".

"לכן לא יכול להיות מצב שאנחנו בליכוד עם 30 מנדטים מכבדים את כל הסעיפים הקואליציונים של מפלגות קטנות, גם בנושאים שאנחנו לא מסכימים כמו מס על דירה שלישית שכל הליכוד התנגד לו אבל כיבדנו את זה כי יש הסכמים, וכשבאים הסעיפים שלנו, שהם חשובים לליכוד ולי, את זה לא מכבדים. זה לא מקובל עלינו".

על הביקור בסין אמר: "אני יוצא עכשיו לביקור בסין בהזמנת ממשלת סין. אני אפגש שם עם הנשיא, עם ראש הממשלה. אנחנו נציין 25 שנים לכינון היחסים בין ישראל למעצמה הגדולה הזאת. בנוסף לזה אני אהיה נוכח בוועידת חדשנות בסין. ישראל היא מדינה מאוד מבוקשת כפי שאתם יכולים ללמוד מהביקורים האחרונים בוושינגטון, במוסקבה ובמדינות רבות אחרות ועכשיו גם בסין".

כזכור, קודם לכן אמש סערו הרוחות, לאחר שהתברר כי מספר שרים התקבצו לאסיפה דחופה בנושא התאגיד, בביתו של ראש הממשלה, בעיצומה של שבת קודש.

השרים והח"כים החרדים מחו ויצאו ידי חובת מחאה ונתניהו התנצל ואמר שבעתיד זה לא יקרה. וגורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו ל"בחדרי חרדים" כי "ראש הממשלה מקפיד על כבוד השבת ומקפיד שלא לחלל את השבת, שרים רבים בממשלה מתראיינים במהלך השבת בכל מיני אירועים ונוסעים לכל מיני מקומות, הנחת העבודה היא כי הם הגיעו מכיוון שראש הממשלה נוסע לסין במהלך הלילה והיה דיון שהיה נצרך באופן דחוף. ראש הממשלה נשאר בביתו והוא מקפיד על השבת שיקרה לו".

בתוך כך, בדה-מרקר דווח כי יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג שוחח אמש עם שר האוצר משה כחלון על "שיתוף פעולה קונסטרוקטיבי בכנסת לנוכח החלטתו של נתניהו לסגת מהסיכום על הקמת התאגיד".

הרצוג אמר כי "המחנ"צ בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון בתוך הכנסת הזו".
משבר התאגיד בדרך לבחירות נתניהו בסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד