י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפה: השר אזולאי פנה למנדלבליט נגד היועץ המשפטי של משרדו

דרמה בפרשת ניסיון הדחת רב העיר כפר סבא: השר אזולאי פנה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בדרישה לעצור את הליך הפיטורין שמנהל היועץ המשפטי במשרד לשירותי דת נגד רב העיר כפר סבא הרב אברהם שלוש • 'בחדרי' עם כל הפרטים

הרב אברהם שלוש ודוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב אברהם שלוש ודוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפה: דרמה במשרד לשירותי דת. השר דוד אזולאי במתקפה חריפה נגד היועץ המשפטי של משרדו עו"ד ישראל פת שהורה שלא להמשיך את כהונתו של זקן רבני הערים בישראל, רבה הישיש של כפר סבא הגאון רבי אברהם שלוש.

"בחדרי חרדים" חושף, כי ההוראה שלא להמשיך את כהונת הרב שלוש הצליחה לקרוע את המשרד לשירותי דת, זאת לאחר שהיא יצאה מתחת ידו של היועץ המשפטי פת, בניגוד מוחלט לדעת השר אזולאי.

בנוסף, חושף "בחדרי חרדים" כי השר אזולאי אף שיגר לפני מספר ימים, מכתב מנומק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו הוא דורש ממנו להקפיא את ההחלטה לפיטורי הרב שלוש, עד להכרעה אחרת.

"למרות עמדתי הברורה בנושא, היועץ המשפטי של המשרד עומד בדעתו ועו"ד זוהר פורת הוציאה מכתב בו היא מורה לראש המועצה הדתית להפסיק את כהונת הרב בעוד כשבוע", כתב אזולאי למנדלבליט במכתב שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים". לדבריו: "לאור אופי הסוגיה ומשמעותה, אני מבקש לקיים דיון בעניין אצלך ואין לי ספק כי לאחר הדיון יסכימו הנוכחים, כי אין זה המקרה הנכון למצות את הדין ולהחיל את הוראות החוק הנ"ל".

כאמור, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שעומד מאחורי ניסיון ההדחה היא המחלקה המשפטית במשרד הדתות והעומד בראשה עו"ד פת בטענות שונות על רקע הפרה לכאורה של חוק מגורי רבנים במקום כהונתם ובניגוד גמור לדעתו של השר אזולאי שביקש להתחשב בגילו המופלג של הרב ובמצבו הרפואי בכך שנזקק לשירותי רפואה בירושלים, אך כאמור, הלשכה המשפטית ובראשה עו"ד פת לא שעו לדברים ושיגרו מכתב ליו"ר המועצה הדתית ובו התראה לפני סיום כהונת הרב.

במכתב ששיגרה עוזרת היועץ המשפטי יו"ר המועצה הדתית בעיר ששון טרבלסי, היא כותבת: "לאור תוצאות הליכי השימוע שנערכו לכב' הרב שלוש שליט"א ובעל פה, באמצעות בא כוחו עו"ד בן טובים ובהתאם להנחיית משרד המשפטים, כהונתו של כב' הרב שלוש תסתיים מאליה ביום רביעי כ"ד אדר תשע"ז, 22.3.2017. משכך יש להודיע לכבוד הרבה על יציאתו לגמלאות החל מיום 23.3.2017, לשלוח טופסי פרישה לאגף משאבי אנוש מועצות דתיות במשרד ולהפסיק לשלם את שכרו של הרב".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי לאור מכתבו של אזלואי למנדלבליט, צפוי להתקיים דיון בימים הקרובים בניסיון למנוע את ההדחה הצפויה שמוביל עו״ד פת.

בעקבות כך, תקף השר אזולאי בחריפות בשיחה עם "בחדרי חרדים", את התנהלות הלשכה המשפטית במשרדו והגדירה כרדיפה. "הם רודפים את הרב שלוש. פועלים כביכול בשם הצדק המשפטי אך בדרך מתעללים באחד מזקני רבני הערים בישראל, יהודי ישיש בן 87 שתרומתו לעיר כפר סבא ולעולם הרבות בישראל היא לאין ערוך. נלחמתי ועדיין אני נלחם בכל דרך ע״מ לבטל את הדחתו".







הרב אברהם שלוש דוד אזולאי ישראל פת המשרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד