ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"המחשב נשרף": אנשי מע"מ ערכו ביקורת פתע ב-300 מוסכים. זה מה שהם גילו

הביקורות התמקדו במוסכים שעלה נגדם חשד לאי דיווח על כלל העסקות, ולניכוי תשומות שלא כדין • עם השלמת הביקורת יערכו שומות למוסכים בהם נמצאו ליקויים, הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים

"המחשב נשרף": אנשי מע"מ ערכו ביקורת פתע ב-300 מוסכים. זה מה שהם גילו



משרדי מע"מ ברחבי הארץ ערכו בשבוע שעבר ביקורות בענף המוסכים. הביקורות התמקדו ב-300 מוסכים, שנבחרו בהתבסס על עיבוד נתונים מקדים שהצביע על חשד לאי דיווח על כלל העסקות, ולניכוי תשומות שלא כדין.

מרשות המסים נמסר כי ממצאים ראשוניים מראים כי כ-120 מוסכים לא מילאו אחר הוראות החוק. בביקורת בעסק לחלקי חילוף לרכב בירושלים, התברר כי בעל העסק קיזז חשבוניות פיקטיביות. מניסיון להתחקות אחר מקור החשבוניות, עלה כי עובד מאחד העסקים שקוזזו חשבוניות על שמו, הדפיס ביוזמתו חשבוניות פיקטיביות על שם המעסיק שלו, והפיץ אותן תמורת עמלה בגובה 3%.

במוסך באזור מישור החוף הצפוני, הפועל בסמוך למגרשי מכירת רכב, ומבצע בדיקות טרם קניית רכבים, גילו המבקרים כי בעל העסק לא מנהל יומן עבודה והבדיקות לא מתועדות. כשנשאל לגבי תוכנת הרישום, טען כי תוצאות הבדיקות נמסרות בעל פה ללא פלטי בדיקה. כשנמצאו פלטי בדיקות, הוא שינה גרסתו וטען כי התוכנה נמחקה ואז שוב שינה גרסתו וטען שהמחשב נשרף.

בביקורת נוספת במוסך באזור הצפון, מצאו המבקרים כי רכבים שנצפו לא נרשמו ביומן העבודה, כנדרש. בנוסף, מצאו המבקרים כי בעל המוסך מפעיל שירותי מוניות, ללא כל רישום או ניהול ספרים. בספירת מלאי מדגמית אצל בעל מוסך מלוד, מצאו המבקרים כי כל כלי הרכב שתועדו בימי שישי שלפני המבצע לא נרשמו ביומן העבודה. לדבריו הוא רושם רק פעם אחת, ואם הרכב חוזר לטיפול נוסף הוא לא נרשם.

משרדי מע"מ בחרו בשליש הראשון של השנה לערוך ביקורת בענף המוסכים, המעסיק כ-35 אלף עובדים. לקראת המבצע בוצעו תצפיות ועובדו דיווחי המע"מ של המוסכים. ביום המבצע הגיעו מבקרי החשבונות למוסכים, בדקו את ספרי העסק ויומני העבודה למול התצפיות והדיווחים. עם השלמת עבודת הביקורת יערכו שומות למוסכים בהם נמצאו ליקויים, הנאמדים, כאמור, בעשרות מיליוני שקלים. יום לפני מבצע הביקורת נערכה פעילות אכיפה וגבייה בקרב עסקים מכל התחומים (לאו דווקא מוסכים). נגבו כ-86 מיליון שקל מכ-1,400 חייבי מס.
מוסכי רכב רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד