ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ה'אוצר' נחשף: הניגונים העלומים של ר' בן ציון שנקר

רבים מניגוניו של ר' בן-ציון שנקר ז"ל בעל המנגן מחצר-הקודש מודז'יץ עדיין לא נחשפו לציבור • כעת מתפרסמים 11 לחנים עלומים בפרויקט חדש בשם 'אוצר', בביצוע של החזן צבי וייס • האזינו לביצוע של היצירה 'אודך', אותה שרים וייס עם היוצר גדעון לוין

ה'אוצר' נחשף: הניגונים העלומים של ר' בן ציון שנקר

ר' בן-ציון שנקר ז"ל, בעל-המנגן בחצר הקודש מודז'יץ, הסתלק לבית-עולמו ביום ראשון י"ט חשוון תשע"ז, כשהוא מותיר אחריו לחנים וניגונים רבים, חלקם מפורסמים יותר כדוגמת אשת-חיל, מזמור לדוד, ליהודים, המבדיל, ישיש, ועוד.

"אוצר", זהו שמו של פרויקט חדש השם לעצמו למטרה לשמר ולפרסם את ניגוניו של ר' בן-ציון שנקר ז"ל שפורסמו, אם בכלל, אך ורק בסביבתו הקרובה ובחצר-הקודש מודז'יץ ורובם ככולם כלל אינם מוכרים לציבור.

צבי וייס, חזן מוכשר ומצליח היודע לקחת דף תווים ולהתחיל לשיר אותו, ליקט 11 לחנים מתוך מאות רבות של לחנים ואלפי דפי-תווים מקוריים של שנקר, אותם קיבל מיד-ימינו של שנקר, הרה"ח ר' אברהם בקנרוט.

את העיבודים המיוחדים באלבום זה כתב מאסטרו ריימונד גולדשטיין, "מוזיקאי ענק", כך הגדירו ר' בן-ציון שנקר ז"ל, "עם נשמה חסידית".

הסולן בפרויקט מיוחד וייחודי זה הוא צבי וייס המארח באלבום זמרים מהארץ ומארה"ב, כולם, כולל הנגנים, הקליטו את האלבום במקביל, באולפני דניאל אלוני במושב ישעי ובשני אולפנים בארה"ב.

לחניו של ר' בן-ציון שנקר ,שירת הנשמה המיוחדת של צבי וייס, ועיבודיו של ריימונד גולדשטיין הם החוט המשולש היוצר יחדיו "אוצר" נפלא זה של ניגונים מיוחדים ובלתי מוכרים של שנקר, שבע"ה יזכו גם הם להיות מושרים בכל ביכנ"ס ובכל בית יהודי.

יהודה קלמן, היוזם והמפיק של פרויקט זה ואחרים, מבטיח ל'בחדרי חרדים' כי זהו אוצר ראשון בסדרה של אוצרות נוספים מלחניו וניגוניו של ר' בן-ציון שנקר שייצאו בע"ה בעתיד.

האזינו ל'אודך', בביצועם של צבי וייס וגדעון לוין:



קרדיטים:
שירה: צבי וייס, המארח את: גדעון לוין יצחק מאיר יעקב מוצן דביר שפיגל
עיבודים וניהול מוזיקלי: ריימונד גולדשטיין
הכוונה וסיוע: ר' אברהם בקנרוט
נגנים: מיכאל לוקין מריונה גודיה אייזיק ליווה
מיקס ומסטר: יעקב גורנשטיין טונמייסטר: ישראל גטרר
בן ציון שנקר צבי וייס אברם בקנרוט אוצר מודזיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד