י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרעי חתם והעיר אלעד התעשרה במיליוני שקלים

שר הפנים דרעי חתם על המלצות ועדת החקירה שקבעה כי עיריית אלעד תקבל מהמועצה האזורית דרום השרון, מיליוני שקלים בשנה בגין הכנסות מהאזור המוכר כ"מחצבות הנסון" • דרעי: "הכסף יסייע לעירייה לספק לתושביה את השירות הטוב ביותר ולפתח מנועי צמיחה כלכליים בעיר".

דרעי חתם והעיר אלעד התעשרה במיליוני שקלים

שר הפנים אריה דרעי חתם על המלצות ועדת החקירה: עיריית אלעד תיהנה מהכנסות של מליוני שקלים בשנה ממחצבת "הנסן" אשר בשטחה של דרום השרון.

דרעי קיבל את המלצות ועדת החקירה בראשות יוסי רענן, שמונתה בשנת 2014 על ידי מנכ"ל משרד הפנים דאז, לחלוקת הכנסות בין הרשויות אלעד ודרום השרון. על כן, הצווים והמפות אשר מוציאים לפועל את ההחלטה יפורסמו ברשומות בקרוב. עיריית אלעד הופיעה בפני הועדה וביקשה להעביר לתחום שיפוטה שטח של 1597 דונם מהמועצה האזורית דרום השרון, שבו מחצבת הנסן, המפיקה כיום הכנסות של מיליוני שקלים בשנה למועצה האיזורית דרום השרון בלבד.

העיר אלעד מוקפת מכל צדדיה בחסמים ומגבלות פיתוח וכמו כן, אין בתחום השיפוט של העיר אזור תעסוקה קיים. התעסוקה הקיימת בעיר מועטה ומתמקדת בשטחי מסחר, שירותים ומשרדים. כל אלו, מקשים על פיתוח מנופי צמיחה כלכליים לעיר שבה 43 אלף תושבים ומדורגת 2 במדד הסוציו אקונומי. מנגד, טענה דרום השרון כי העברת הכנסות לאלעד תוביל לקיצוצים בתקציבה אשר עלולים להוביל אותה לגירעון לראשונה מזה שמונה עשרה שנה.

לאחר שבחנה את הנושא, החליטה הועדה כי יש לקבל ולהחיל את ההסכם עליו חתמו שתי הרשויות, לחלוקת הכנסות. שטח השיפוט אותו ביקשה אלעד, ימשיך להיות חלק מהמועצה האזורית דרום השרון, אולם היא תעביר סכום מסוים לעיריית אלעד בגינו. בניגוד להסכם, הועדה המליצה בפני השר על חלוקה שוויונית של 50:50 בהכנסות מהאזור המוכר כ"מחצבות הנסון".

דרעי אמר היום: "יש לברך את הרשויות על ההסכם שהושג ביניהן ולעודד רשויות נוספות להגיע להסכמי חלוקת הכנסות, על מנת להרחיב את הצדק החלוקתי ולסייע לרשויות מוחלשות בהכנסה נוספת, לרווחת התושבים. תוספת ההכנסה השנתית הצפויה לאלעד מחלוקת ההכנסות, תסייע לעירייה לספק לתושביה את השירות הטוב ביותר ולפתח מנועי צמיחה כלכליים בעיר".
אלעד אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד