י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המשטרה הפלסטינית נלחמת בגניבת עשרות אלפי מכוניות ישראליות - שלא יחזרו לעולם לבעליהן

ב-2016 תפסה המשטרה ברשות הפלסטינית 16 אלף כלי רכב גנובים או גרוטים לכאורה שהוברחו מישראל והשמידה אותם; בינואר-פברואר כבר נתפסו 5000 כלי רכב

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



שוק למכוניות ישראליות גנובות, שננטשו או כאלה שרשיונן לא חודש משגשג ברשות הפלסטינית, כך דיווחה סוכנות AFP. המשטרה הפלסטינית החלה במבצע לבלום את השוק המחתרתי הזה, בין היתר משום שחלקן של המכוניות הגנובות משמש בביצוע פשעים, ובכחצי ממקרי המוות בתאונות דרכים בחודש האחרון היו מעורבים כלי רכב כאלה.

הכלים המשמשים את המשטרה הפלסטינית במלחמה: בולדוזרים שמועכים מכוניות שנתפסו, מגרשי ענק שמלאים בגרוטאות מעוכות, שהמשותף בין כולן – לוחיות רישוי צהובות של ישראל.

מנהל המבצע מעריך כי 100 כלי רכב לא מתועדים כאלה נתפסים מדי יום. גריטתם נעשית לעיתים בו במקום, ללא משפט, והם מושלכים לאתרי פסולת. ב-2016 תפסה והשמידה המשטרה הפלסטינית 16 אלף כלי רכב דומים. בינואר ופברואר - 5,000.

רבות מהמכוניות נגנבו בישראל, הוברחו לשטחי הרשות ונמכרו מחדש, כאשר חלק מהן אינן נחשבות כשירות לנסיעה על הכביש לפי החוקים בישראל – אלה הם כלי רכב שנמחקים מרישום ונשלחים, לכאורה, לגריטה. בפועל, אומרת הכתבה, הן מובלות לגדה ונמכרות במחירי מציאה לפלסטינים - לעיתים מאות בודדות של דולרים.
משטרה פלסטינית גניבת כלי רכב מכוניות ישראליות תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד