ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

בדרך לבחירות? זו התגובה של דרעי

לאחר שבשבוע שעבר איים שר הפנים אריה דרעי כי במצב הנוכחי, שבו המנהיגים תוקפים האחד את השני, לא יהיה מנוס מללכת לבחירות, הערב מבהיר שר הפנים את עמדתו ולדבריו - "אסור בשום אופן ללכת כעת לבחירות"

אריה דרעי. "אסור ללכת לבחירות. נתניהו יישא באחריות" (יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי. "אסור ללכת לבחירות. נתניהו יישא באחריות" (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שבשבוע שעבר איים שר הפנים אריה דרעי כי במצב הנוכחי, שבו המנהיגים תוקפים האחד את השני, לא יהיה מנוס מללכת לבחירות, הערב (ראשון), בראיון ל"ערוץ 2", מבהיר שר הפנים את עמדתו ולדבריו, "אסור בשום אופן ללכת כעת לבחירות".

הנימוק המרכזי של דרעי שלא ללכת לבחירות הוא המתיחות הגוברת בגבול הצפון ובגבול הדרום. "אנחנו רואים את מה שקורה בגבול הצפון ובדרום. אסור בשום אופן ללכת במצב כזה לבחירות", אמר דרעי והוסיף, "אם נלך לבחירות על התאגיד, ראש הממשלה יישא בהשלכות. זה לא יסולח לאף אחד ללכת לבחירות, לא יסולח לנו אם נפיל ממשלה".

דרעי התייחס לסלע המחלוקת בין שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו, שמאיים על הקואליציה כולה, ואמר כי "אנשים לא מבינים מה ההבדל בין תאגיד השידור לרשות השידור. זה לא מעניין אותם. יש לנו עניינים הרבה יותר חשובים לטפל בהם".

לדבריו, "ביום חמישי הגענו כבר לסיכום, לחצנו ידיים ואז ראש הממשלה חזר בו. דיברתי איתו במוצאי שבת ושאלתי אותו מה השתנה. לדבריו, הוא הבין שהאפשרות להשארת רשות השידור לא תחרוג מהתקציב, מה שאומר שלפי ההסכם הקואליציוני ההחלטה נמצאת בידי הליכוד. כחלון לעומתו חושב שהשארת רשות השידור תביא לחריגה מהתקציב, מה שלפי ההסכמים הקואליציוניים שם את ההחלטה בידיו של שר האוצר".

"נושא התאגיד פתיר. ביום חמישי ראש הממשלה נתניהו יחזור מסין, אנחנו נושיב אותו ואת כחלון בישיבת ראשי הסיעות ולא נצא עד שיימצא פתרון", אמר דרעי, שממצב את עצמו כ'מבוגר האחראי' בתוך הגנון הפוליטי הבוער בימים אלו.
תאגיד השידור רשות השידור אריה דרעי בחירות מוקדמות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד