י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הנציג החרדי במל"ג ידאג לבנות חב"ד?

הרב ישראל תיק, שרק לפני שבוע מונה על ידי שר החינוך כנציג החרדי הראשון במועצה להשכלה גבוהה, אינו מבזבז רגע וכבר נכנס לעובי הקורה ומקדיש זמן רב לפתור את בעיית תלמידות חסידות חב"ד, כמו גם תלמידות חוזרות בתשובה ועוד, שאינן מתקבלות למכללות החרדיות • כל הפרטים

ישראל תיק
ישראל תיק

הרב ישראל תיק, שרק לפני שבוע מונה על ידי שר החינוך נפתלי בנט כנציג החרדי הראשון במועצה להשכלה גבוהה, אינו מבזבז רגע וכבר נכנס לעובי הקורה ומקדיש זמן רב לפתור את בעיית תלמידות חסידות חב"ד, כמו גם תלמידות חוזרות בתשובה ועוד, שאינן מתקבלות למכללות החרדיות.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', לקראת שנת הלימודים תשע"ז, הוגשה עתירה לבג"צ על ידי עו"ד אברהם ברזל בשם בוגרת "בית שולמית" שכתוצתאה מהוראת המל"ג לא התאפשרה רישומה וקבלתה למכללה החרדית. במסגרת העתירה, לפני כשלושה שבועות בג"צ נתן צו על תנאי והורה ללמל"ג לשנות את ההגדרה ל"מיהו חרדי" באופן שיהיה תואם מציאות ויכלול את התלמידות החרדיות.

בנוסף, הוגשה בשבועות האחרונים עתירה נוספת על ידי מוסדות חב"ד ובוגרותיהן, בה נטען כי על פי מחקר שנערך על ידי חוקרים מטעם המל"ג, מעל 90% חרדים וחרדיות יוותרו על תואר אקדמאי, במידה ולא תהיה להם אפשרות ללמוד בהפרדה מלאה. כך שגם במל"ג יודעים כי במידה ולא ינגישו את הלימודים לכלל החרדים - תיווצר אפלייה לחלק גדול מן הציבור החרדי שלא יתאפשר לו לרכוש השכלה גבוהה.

בדיונים קדחתניים שנערכים ביוזמתו של תיק, מנסים למצוא כעת את הנוסחה שתאפשר לתלמידות צאנז, בית שולמית, דרכי שרה, וכן הישיבות מערבא, נהורא, הישוב החדש ועוד, לרכוש השכלה גבוהה עם הפרדה בין גברים ונשים, שבסופם ניתן לקבל תארים אקדמאיים, כאשר בתעודה אי אפשר להבדיל האם למדו בפלטפורמה החרדית או באוניברסיטה.

במסגרת זו נפגש אמש (ראשון) תיק עם הרב פרץ בלוי, מנהל בית ספר בית חנה חב"ד - נציג העותרים החבדיי"ם, ועו"ד אברהם ברזל שמייצג את העותרים. במפגש, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', שידר תיק אופטימיות והבטיח שיעשה הכל על מנת שלא רק תלמידות חב"ד וצאנז לא תפגענה - אלא אף בעלי ובעלות תשובה. במקביל, מקיים תיק פגישות רבות עם חברי ונושאי תפקידים במל"ג במאמץ לגשר.

יצויין, כי לולא הבג"ץ שהוגש, במל"ג ככל הנראה לא היו מחשבים מסלול מחדש, אך עם צירופו של תיק כחבר במל"ג, נראה כי רוח חדשה נושבת במועצה להשכלה גבוהה. השופט אורי שהם מבית משפט העליון הורה כי על המל"ג להעביר את תגובתם לעתירה תוך כשבועיים, עד לכ"ד ניסן.
המועצה להשכלה גבוהה מלג חבד מכללות חרדיות ישראל תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד