כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בכירים במשטרה: חקירות נתניהו יימשכו גם אם יוחלט ללכת לבחירות

לפי נהלי היועץ המשפטי לממשלה, חקירה שכבר נפתחה תמשיך להתנהל כסדרה. במשטרה הוסיפו כי בכל מקרה, החקירות נמצאות לקראת סיום וסביר שימוצו בקרוב גם אם יוקדמו הבחירות

נתניהו ואלשיך. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
נתניהו ואלשיך. צילום: מרים אלסטר פלאש 90



גורמים בכירים במשטרה הבהירו אתמול כי חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו תימשך גם אם יוחלט להקדים את הבחירות. במשטרה טוענים כי במקרה של הקדמת הבחירות חקירות ראש הממשלה יימשכו, אולם פרסום תוצאותיהן והמלצות המשטרה בעניינן יהיו באחריותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. במשטרה אמרו אתמול שעד שלא תתקבל הודעה רשמית על הקדמת הבחירות, אין להם שום כוונה לעסוק בעניין, או אפילו לבצע הערכת מצב בנוגע לקשיים שעלולים להיווצר מקיום החקירה במקביל למערכת בחירות.

במשטרה טוענים כי לפי נהלי היועץ המשפטי לממשלה, כל חקירה שכבר נפתחה נגד ראש הממשלה תמשיך להתנהל באותו אופן שבו התנהלה. במידה ואכן יוקדמו הבחירות ובמהלכן יתקבלו תלונות או חשדות חדשים, המשטרה תקיים הערכת מצב מחודשת עם היועץ המשפטי לממשלה, והוא זה שיכריע מה לעשות עם המידע החדש והאם לדחות את החקירה.

גורם בכיר במשטרה אמר אתמול כי חקירות תיק 1,000, שבמרכזו עומד החשד שנתניהו ובני משפחתו קיבלו טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים מבעלי הון, ותיק 2,000, שבמרכזו החשד שנתניהו ניסה לרקום עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס עסקה לסיקור אוהד של ראש הממשלהבתמורה להחלשת החינמון המתחרה ישראל היום,

נמצאות בישורת האחרונה ויגיעו לסיומן בתוך שבועות או חודשים ספורים.
מכיוון שהחקירות קרובות לסיומן, במשטרה אמרו כי לא מן הנמנע שגם אם יוחלט על הקדמת הבחירות, סביר שלפחות אחת מהן תסתיים עוד קודם לכן. גם במקרה כזה היועץ מנדלביט יהיה זה שיחליט על מועד פרסום תוצאות החקירה והודעה רשמית של המשטרה בעניין לא תפורסם ללא אישור שלו.

היועץ מנדלבליט הביע לפני כחודשיים התנגדות להצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), המבקשת למנוע חקירת ראש ממשלה מכהן. התנגדותו של מנדלבליט נובעת הן מטעמים משפטיים והן בשל עיתוי ההצעה, שהועלתה לאחר שנתניהו כבר היו שקוע בחקירות. זו גם אחת הסיבות שבמשטרה סבורים שמנדלבליט לא יורה על עצירת החקירה או על הורדת קצב החקירה בעת הליך הבחירות.

בבחירות הקודמות הודיע היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין שבדיקה פלילית בפרשת מעונות ראש הממשלה תיפתח רק לאחר שיסתיימו הבחירות. החלטתו של וינשטיין התקבלה אז בניגוד לעמדת המשטרה, שסברה שהיו די ראיות ושניתן היה לפתוח בבדיקה עוד לפני הבחירות.
בנימין נתניהו רוני אלשיך משטרת ישראל אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד