כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפשרה המסתמנת: ראשי התאגיד יודחו

שר האוצר משה כחלון אינו צפוי להתנגד להדחת ראשי התאגיד גיל עומר ואלדד קובלנץ אם הוא יעלה לאוויר בזמן שנקבע

נתניהו וכחלון. צילום: Amit Shabi/POOL
נתניהו וכחלון. צילום: Amit Shabi/POOL

תאגיד השידור הציבורי יוקם כמתוכנן ב-30 לאפריל 2017, שני ראשיו, אלדד קובלנץ המנכ"ל וגיל עומר היו"ר - יודחו, והתאגיד יוכפף לפיקוח של הדרג הפוליטי. זוהי הפשרה המתגבשת בממשלה, לנוכח האיום שהשמיע במוצ"ש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקדים את הבחירות אם יתמיד שר האוצר, משה כחלון, בהתנגדותו לסגירת התאגיד.

הסעיפים המוצעים בפשרה הם הסעיפים שהופיעו בטיוטת הצעת החוק שנחשפה ב-TheMarker, להקמת גוף רגולטורי שיפקח על השידור הציבורי. הצעת החוק היתה ביוזמת במשרד התקשורת, והיא תעניק כוח חסר תקדים לשליטה פוליטית בשוק התקשורת.

הלילה נפגשו שר התיירות, יריב לוין, המקשר בין הממשלה לבין הכנסת, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, במטרה להביא לסיום המשבר. במקביל נפגש ראש מטה שר האוצר, נדב שיינברגר, עם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד). היום (ב') ייפגשו באב"ד ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לפגישה יומית קבועה על מנת לפתור את המשבר.

בקואליציה מקווים להגיע לסיכומים עד ליום רביעי בערב, שבו ישוב נתניהו מסין. בליכוד ובמפלגות הקואליציה מתנגדים לכוונתו של נתניהו להקדים את הבחירות, ועל כן מעריכים שבסופו של דבר תושג הבנה בין הצדדים.

נתניהו דורש להדיח את ראשי התאגיד, עומר וקובלנץ, ולמנות נציגים מטעמו. כמו כן, נתניהו דורש לחוקק את חוק התקשורת, שמגביר את הפיקוח על גופי השידור האלקטרונים.

כחלון, שכבר הבהיר את עמדתו, לפיה התאגיד יתחיל לשדר ב-30 באפריל 2017, לא צפוי להתנגד להדחת ראשי התאגיד אם הוא יעלה לאוויר בזמן שנקבע. משרד האוצר כבר הודיע שיתמוך בהקמת גוף רגולטורי אחד שיפקח על השידורים. עם זאת, כחלון הודיע בשבוע שעבר שיפעל לשמירה על חופש הביטוי.

עוד מסתמן שיוגדל מספר עובדי רשות השידור שיקלטו בתאגיד החדש. כיום שיעור העובדים מרשות השידור שנקלטו בתאגיד הוא 56%. אתמול הודיע כחלון כי "כרגע יש קצת בעיות ולצערי עובדי רשות השידור, שעניינם לא סודר עד הסוף, נפלו בין הכיסאות. אני מתחייב, יחד עם מנכ"ל האוצר והממונה על השכר, לטפל בבעיות של העובדים. עובדי רשות השידור, הם לא יריבים ולא אויבים. הם יקבלו את הטיפול במסגרת פרישה, במסגרת קליטה יותר מאסיבית בתאגיד, הם לא פסולי חיתון".

כחלון הדגיש כי "מהיום הראשון לא אהבתי את זה שקולטים מספר מסוים וזהו. לכן, בשעות האלה, בימים האלה, אנו יושבים אחד אחד, ואני אחראי שאף עובד מרשות השידור לא יזרק. כל אחד יקבל את הטיפול שלו, אם זה במסגרת קליטה יותר מאסיבית בתאגיד או דברים אחרים ונוספים. לצייר אותם כאויבים זה לא נכון ולא מגיע להם".
כחלון נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד