ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ריבלין: הקדמת הבחירות היא הזויה

נשיא המדינה: "לבוא ולומר שעל זה יש משבר פוליטי שעליו צריך לפרק ממשלה - הוא דבר הזוי"

רובי ריבלין
רובי ריבלין

משבר הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי, מגיע היום לפתחו של נשיא המדינה ראובן ריבלין שנמצא כעת בביקור בווייטנאם, שלא ירא לומר את דעתו הנחרצת נגד סגירת התאגיד.

"לבוא ולומר שעל זה יש משבר פוליטי שעליו צריך לפרק ממשלה - הוא דבר הזוי. יש למדינת ישראל כל כך הרבה בעיות, כך שהקדמת בחירות על נושא זה היא דבר מיותר לחלוטין", אמר ריבלין לכתב ynet.

לדבריו, "נדמה לי שנושאים את שם התקשורת לשווא כאשר מנסים לבוא ולערב את נושא התאגיד בנושא של הקדמת בחירות, נדמה לי שהאנשים שמאיימים בפירוק הממשלה, על נושא זה שולחים איתותים באוויר מבלי שיש כוונה רצינית לפרק ממשלה על נושא זה".

נשיא המדינה הוסיף כי "רבים שואלים אם אני צריך להיערך לבחירות ומה קורה כשממשלה מתפטרת. אלה הם דברים שצריך לדבר עליהם כשיש משבר רציני ולא משבר מלאכותי לחלוטין. אין זה מתאים לדבר על פירוקה של הממשלה, כאשר עומדות בפני ישראל כל כך הרבה מטלות וכל כך הרבה נושאים שהיא צריכה לתת להם מענה, תשובה ופתרון - אם בנושאים הביטחוניים, אם בנושאים הכלכליים ואם בנושאים המדיניים".

לדבריו, "פירוק התאגיד הוא דבר שאינו מתקבל על הדעת. מדינת ישראל עומדת בפני החלטות מרחיקות לכת בנושא הביטחוני, המדיני".

לבינתיים, בזמן שנתניהו בעיצומו של ביקור ממלכתי בסין, כאן בישראל ממשיך השר יריב לוין לתווך בין הצדדים ולנסות לפתור את המשבר שפרץ בהפתעה לעולמם של אזרחי ישראל. לוין נפגש עם מנכ"ל האוצר שיש באב"ד, ונקבעו פגישות נוספות.

על פי הדיווחים, על השולחן עלו אופציות רבות, ביניהם, הדחת ראשי התאגיד, חוק הפיקוח על התקשורת, בקרה על התאגיד ופתרון לעובדי רשות השידור.

כזכור, אמש הצהיר השר אריה דרעי בראיון לערוץ 2 כי "נושא התאגיד פתיר. ביום חמישי ראש הממשלה נתניהו יחזור מסין, אנחנו נושיב אותו ואת כחלון בישיבת ראשי הסיעות ולא נצא עד שיימצא פתרון".
רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד