י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוף זמן חורף: פקחי משרד החינוך פשטו על הישיבה הגדולה בישראל

לקראת סיום 'זמן חורף': חוליה בת 13 פקחים של משרד החינוך, פשטה הבוקר על ישיבת מיר, הישיבה הגדולה ביותר בישראל - בה רשומים למעלה מ-5000 תלמידים. הפקחים התמקמו בחדר האוכל של הישיבה ו-600 מתלמידיה נדרשו להתייצב לביקורת

ישיבת מיר בירושלים
ישיבת מיר בירושלים

הביקורות בישיבות בסוף הזמן: פקחי משרד החינוך פשטו הבוקר (שני) על הישיבה הגדולה בישראל, ישיבת מיר, בשכונת בית ישראל בירושלים.

הפקחים התמקמו בתחילת סדר א', הפותח את היום, בחדר האוכל של בניין 'בית ישעיה', ושם עברו התלמידים שסעדו באותה עת ארוחת הבוקר, ביקורת.

בישיבת מיר רשומים למעלה מ-5000 אברכים ובחורים, כשהפקחים ביקשו לבדוק מתוכם, רק 600 תלמידים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפקחים הגיעו כקבוצה של 11 גברים ו-2 נשים עדי לבצע את הביקורת. היא נמשכה שעה ארוכה. .

הפקחים ביקשו לבדוק את הבחורים בשמות המשפחה ו', ז', וי' בלבד, ואלה כללו שש מאות תלמידים מהישיבה.

הרבנית פינקל אלמנת ראש הישיבה המנוח הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל זעמה על הפקחים מדוע הם לא בודקים את כל הישיבה, ולאחר שבדקו לפחות שבעים אחוז מהרשימה הפקחים עזבו את המקום.

אמש (ראשון) בעקבות פנייה של יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קאופמן שפנה לשר החינוך נפתלי בנט והציג בפניו את הבעיות שנוצרו בביקורות בישיבות בעקבות חג הפורים. הורה בנט לאנשי משרדו לערוך ביקורת נוספת ולהתחשב "חג הפורים הוא לא חג של יום אחד בישיבות החרדיות ויש להתחשב בהם ולבוא לקראתם. אבקש לבדוק את הנושא מחדש" אמר שר החינוך.

עולם הישיבות מצוי כרגע בשלהי 'זמן חורף', סמסטר הלימודים השני, ואשר יסתיים בראש חודש ניסן. הזמן הזה מהווה על דרך כלל זמן חולשה בלימודים, שבו תלמידי ישיבה נערכים לקראת 'בין הזמנים' של חג הפסח וחלקם עוסקים כבר בהכנות לחג כגון אפיית מצות ועוד.
ביקורת ישיבת מיר פקחי משרד החינוך סדר א ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד