כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מלחמת אגו ביהדות התורה על חשבון החינוך

תדהמה: בשל מאבק פנים סיעתי ב'יהדות התורה', ומלחמות אגו בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני וחבריו - נדחתה הקמת ועדת רישוי להסרת חסמים ובירוקרטיה במוסדות החינוך החרדי, שהובטחה בהסכם הקואליציוני • 'בחדרי' עם כל הפרטים המקוממים

ח"כ גפני ומאיר פרוש. צילום: פלאש90
ח"כ גפני ומאיר פרוש. צילום: פלאש90

המאבק הפנים חרדי שמחליש את כוחם של החרדים: אם היה נדמה כי זירת המאבקים הפנים חרדית - הגיעה למקום מבטחים ולשקט, הימים האחרונים מעידים יותר מכל, כי מתחת לפני השטח האדמה בוערת, ומשחקי האגו מסכנים את כוחה של היהדות החרדית כולה.

הסאגה האחרונה פרצה לאחר שבישיבת סיעת יהדות התורה בשבוע שעבר, הוחלט על הצבת אולטימטום ליו"ר הקואליציה דוד ביטן, זאת על רקע אי קיום ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לליכוד, בכל הקשור להקמת ועדת רישוי להסרת חסמים ובירוקרטיה במוסדות החינוך החרדי.

כזכור, מיד בתום פרסום האולטימטום הגיב ביטן ואמר כי עד יום שני - היום תוקם הועדה. אולם מתברר כי דווקא שר החינוך נפתלי בנט או ליתר דיוק - רל"ש משרדו טל גן צבי, הוא זה שמתנגד להקמת הועדה שהובטחה בהסכם הקואליציוני.

הבוקר זרק בנט את הכדור ל'יהדות התורה' ואמר בראיון ל'קול ברמה', כי מה שמעכב את הקמת ועדת הרישוי הוא העובדה שחברי הכנסת החרדים לא החליטו מי יהיו החברים החרדים בועדה, "אין לי איך לפתור את הסיפור הזה", הוסיף.

בתגובה השיב ח"כ יעקב אשר, כי סגן השר פרוש העביר את רשימת החברים כבר לפני חודש ימים, "זהות הנציגים בועדת הרישוי אושרו למעלה מחודש ימים לאחר עבודה מאומצת של סגה"ש פרוש. דיברתי עם מנכ"לית המשרד שאישרה את זה, מוסדות התורה זה התאגיד שלנו", אמר אשר.

אולם, מתברר כי הסיפור החם נמצא בתוככי סיעת 'יהדות התורה', ושוב המאבק הפנים דיגלאי בין ח"כ אשר ליו"ר ועדת הכספים משה גפני מתפרץ החוצה בעוצמה, לאחר באותה ישיבת סיעה שבה הוחלט על הצבת האולטימטום - לא השתתפו גפני והשר יעקב ליצמן.

גפני שלא אהב את העובדה שחבריו לסיעה קובעים החלטות דרמטיות וגוררים את הסיעה כולה למאבק קואליציוני ללא ידיעתו וללא תיאום עמו ועם ליצמן - החליט שלא להצטרף למאבק ולאולטימטום נגד בנט וביטן עד שהדברים יעלו בישיבת סיעה בהשתתפות כלל החברים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הפירוד הפנים חרדי - משחק היטב לידיהם של בנט ואנשיו שטוענים כי "אין ערך לאולטימטום ולאיומים - הנה עובדה שגפני וח"כים נוספים לא נותנים את ידם למהלך".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי היום צפויה להתקיים ישיבת סיעה שבה גפני צפוי להשתתף והפרשה הבוערת כולה תעלה על השולחן.

כזכור, במכתב האולטימטום ששיגר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' לביטן הוא כתב: "סעיף 55 מתוך ההסכם הקואליציוני קובע כי "בתוך 60 יום מיום הקמת הממשלה, יקים שר החינוך ועדה להסרת החסמים והבירוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים, זיקה בין הרישוי לתקצוב ויישום כללי הדיווח הקיימים. בוועדה יהיו חברים נציגות מקצועית ממשרד החינוך, האוצר, הבריאות, הפנים וביטחון הפנים, ונציגות מקצועית מטעם מוסדות החינוך החרדיים".

מוזס הוסיף: "כדי להרכיב רשימת נציגים המוסכמים על הלשכה המשפטית של משרד החינוך, נערכו דיונים רבים. בסיומם סוכמו שמות הנציגים כבר לפני חודש וחצי. אולם לצערנו הרב, עד לרגע זה לא הוקמה הוועדה, למרות שהמנכ"לית היוצאת הגב' מיכל כהן אישרה את שמות הנציגים".

לסיום איים מוזס כאמור: "בשם סיעת יהדות התורה הנני להודיעכם כי אם לא תוקם הוועדה עד יום שני לא נשתתף בהצבעות הקואליציוניות בשבוע הבא".
חכ אשר משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד