י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השתלטות ההאקרים על מחשבי הרבנות הגיעה לכנסת

ועדת המדע והטכנולוגיה דנה הבוקר בפריצת האקרים למחשבי הרבנות הראשית לצורך כופר וכפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי' • נציג רשות התקשוב הממשלתית: "כדי להעמיד דברים על דיוקם - לא הייתה פריצה מכוונת למחשבי הרבנות אלא פגיעה בתפקוד כתוצאה מווירוס שנכנס על ידי עובד שנכנס לאתר להנאתו

צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90
צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90

חשיפת "בחדרי חרדים" הגיעה הבוקר לכנסת. ועדת המדע והטכנולוגיה דנה הבוקר בפריצת האקרים למחשבי הרבנות הראשית לישראל לצורך כופר וכפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים".

ח"כ עליזה לביא שיזמה את הדיון אמרה: "גם אני נחשפתי לידיעה שפורסמה על הפריצה לפני כחודש, המחשבים הם ממשלתיים, אבל השוני הוא על משרד שיש בו מידע רגיש מאוד על מעמדם של אזרחי המדינה ואני רוצה לדעת איך קרה דבר כזה ומה עושים כדי שזה לא יקרה בשנית.

מקלב בועדת המדע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: מקלב בועדת המדע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מקלב בועדת המדע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הועדה ח"כ אורי מקלב אמר כי "כל מסמך ממשלתי שמוחזק הוא כפי חוק. לאחרונה הממשלה התכנסה לגוף שמגן על מידע, כפי שעלה בדיון הקודם של הוועדה בעניין מאגרי מידע. אני מציע שנראה לגוף את המקרה ואז נראה מה עושים בהמשך, לגבי סיווגים ואיזה סיווג ניתן לכל משרד, האם יש הבדל בסיווג ועוד".

גדעון קונפינו מרשות התקשוב הממשלתית הבהיר כי "כדי להעמיד דברים על דיוקם - לא הייתה פריצה למחשבים אלא פגיעה בתפקוד. פריצה זה כניסה למערכת ואפשר לעשות מה שרוצים בה. כאן הייתה פגיעה בתפקוד כתוצאה מווירוס שנכנס על ידי עובד שנכנס לאתר להנאתו. זה לא היה מכוון לרבנות ולא הייתה תקיפה. זה עובד שנכנס לאתר מסוים שגרם להצפנה של מידע שקיים על אותו מחשב. ברגע שהפעולה הזאת קרתה מערכות ההגנה שלנו ראו שנכנס וירוס למערכת ונוצר קשר עם הממשרד לשירותי דת כדי לטפל באירוע, האירוע טופל".


גדעון קונפינו מרשות התקשוב הממשלתית בועדת המדע
הרבנות הראשית האקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד