כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תיעוד בלעדי: מתח ביהדות התורה: גפני פוצץ ישיבת הסיעה ועזב: "אתם לא תחליטו החלטות בלעדי"

דרמה בישיבת סיעת יהדות התורה שהתכנסה בצהריים בניסיון להגיע להסכמות והחלטות משותפות בנוגע לדרישה עוד מימי חתימת ההסכם הקואליציוני על הקמת ועדה שתקל על מוסדות חינוך חרדים • גפני פוצץ את הישיבה ועזב בזעם. פרסום ראשון

צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הסערה הפנימית ב'יהדות התורה' סביב ועדת הרישוי ממשיכה להבעיר את המפלגה האשכנזית, זאת לאחר שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ושר הבריאות יעקב ליצמן לא רואים את עצמם שותפים לאולטימטום שפרסמה הסיעה בשבוע שעבר.

כפי שדווח הבוקר ב"בחדרי חרדים" בשעה זו מתקיימת ישיבת סיעה ביהדות התורה שבה דנים הח"כים בנושא ומנסים להוריד את הלהבות. אך נראה שללא הצלחה. למרות שטל גן צבי, שליחו של בנט הגיע להשתתף בישיבה, במטרה ובניסיון למצוא פתרונות - גפני עזב את הישיבה בזעם.

בעיצומה של הישיבה יצא גפני תוך שהוא קורא לעבר חבריו: "אל תחליטו החלטות בלעדי" וטרק את הדלת אחריו. בעקבות כך פוצצה הישיבה והסתיימה וסוכם כי היא תתכנס שוב בשעה חמש אחר הצהריים בניסיון נוסף להגיע לסיכומים והבנות.

מאוחר יותר נמסר ל'בחדרי' כי גפני לא זעם, אלא תלה את סיבת עזיבתו אחר שקיבל קריאה דחופה להגיע למליאה, ודרך עזיבתו את החדר היתה אופיינית ולא מתוך רצון לפוצץ את הישיבה.

בנוסף, בתיעוד וידיאו שהגיע ל"בחדרי חרדים" מצהיר יו"ר הסיעה ח"כ אליעזר מנחם מוזס בשיחה טלפונית עם סגן השר מאיר פרוש כי הסיעה עומדת מאחורי האולטימטום שהציבה ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן וכי אין בכוונת חברי הכנסת להצביע עם הקואליציה עד אשר תקום הועדה שעוגנה בהסכם הקואליציוני.
צפו במוזס משוחח עם פרוש ובטל גן צבי מגיע לישיבה. צילום: יעקב גרודקה

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" לאורך כל שעות היום התקיימו מגעים ומאמצים מול שר החינוך נפתלי בנט שמצידו מנסה להרגיע את הרוחות עם שלל אופציות, זאת לאחר דברים נחרצים שאמר לו היום יו"ר הקואליציה ביטן שנלחץ מאיומי מוזס בשם הסיעה כי יחרימו בכל השבוע את ההצבעות, במידה וועדת הרישוי עליה סוכם בהסכם הקואליציוני לא תקרום עור וגידים ותקום בפועל.
ועדת רישוי גפני זועם ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד