כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרסום ראשון; סוף למשבר ב'יהדות התורה': השר בנט התקפל

סוף למשבר ב'יהדות התורה'. לאחר ישיבת סיעה שהתקיימה היום, שר החינוך בנט התקפל והודיע כי הוא מתחייב להקים את ועדת הרישוי עד חג הפסח • "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים • וגם: מי המרוויחים הגדולים מהסאגה

דוד ביטן היום בחדר סיעת יהדות התורה
דוד ביטן היום בחדר סיעת יהדות התורה

פרסום ראשון: סוף למשבר ב'יהדות התורה' שהובילו סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ יעקב אשר - ועדת הרישוי תוקם עד פסח. לאחר ישיבת סיעה שהתקיימה היום – ולאחר שיחות בין סגן פרוש ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם שר החינוך נפתלי בנט ועם ראש לשכתו טל גן צבי, שר החינוך התקפל מעמדת אנשיו - והודיע כי הוא לוקח אחריות על הקמת ועדת הרישוי לידיו, וכי עד חג הפסח הוועדה תוקם.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בישיבת הסיעה השנייה שהתקיימה היום (שני) אחר הצהריים, הופיע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ובמהלכה הוא הבטיח שאכן עד פסח, תוקם הועדה המיוחלת. ביטן אף סיפר לח"כים כי יצר קשר עם טל גן צבי והודיע לו כי עליו לפתור עוד היום את הבעיה ולהענות לדרישת החרדים. גן צבי שניסה להתחמק, נענה, כך אמר ביטן "אם אתה לא יכול לספק תוצאה, תתפטר".

כזכור, בשבוע שעבר, פרסמה סיעת 'יהדות התורה' 'אולטימטום' ליו"ר הקואליציה ביטן, על פיו, אם לא תקום ועדת הרישוי, שעוגנה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד, הרי שסיעת יהדות התורה על חבריה, לא תצביע עם הקואליציה. כאמור, מי שהוביל את המאבק הם סגן השר פרוש וח"כ אשר שהביאו לכך שהסיעה הלכה אחריהם והציגה את האולטימטום.

הדרמה החרדית החלה לאחר שהתברר ששניים מחברי הסיעה, ח"כ גפני ושר הבריאות יעקב ליצמן לא השתתפו באותה ישיבת סיעה שבה הוחלט על הצגת האולטימטום, גפני טען כי לא יתכן שהחלטות דרמטיות שכאלו שיש להם השלכה קואליציונית - יקבעו ללא תיאום והסכמת כלל החברים.

בעקבות כך, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים" פרצה סערה פנים סיעתית ו'יהדות התורה' הייתה כמרקחה, בעקבות כך, קיימה הסיעה ישיבת סיעה שהתפוצצה, ונקבע ישיבת סיעה נוספת היום, שכאמור ביטן צפוי להשתתף בה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שעמד מאחורי עיכוב הקמת הוועדה היא היועצת המשפטית של משרד החינוך עו"ד דורית מורג, שבאופן עיקש לא מוכנה לאשר את הקמתה בעקבות התנגדותה למינוי אחד מחברי הועדה מה שמעכב את אישור הועדה כולה. בנציגות החרדית נשמעו טענות קשות על כך, מדוע לעכב את ההקמה אם ישנה מחלוקת או אי הסכמה על זהות אחד המינויים.

התנגדותה של מורג הפתיעה את סגן פרוש זאת לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר הבהירה בעבר במכתב לפרוש, כי מבחינה משפטית הועדה אושרה ויכולה לצאת לדרך. כעת, בנט יאלץ להתמודד עם כאב הראש שתעשה לו היועצת המשפטית שלו, ובדיוק בשביל כך יש את המנכ"ל החדש, כך מקווים בנציגות החרדית, שמואל אבואב, שיכנס לעובי הפרשה ויביא לפתרונה כאמור עד פסח.

בשורה התחתונה, האולטימטום עשה את שלו, ובנט התקפל. המנצחים הם סגן השר פרוש שבסופו של דבר – כל חברי סיעתו תמכו בדרישותיו בנושא החינוך וח"כ אשר שהוביל את המאבק על פרטיו וסעיפיו – שכאמור, נחל הצלחה לבסוף.
ועדת הרישוי משה גפני טל גן צבי השר בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד