ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מחריף המאבק ביועצים המשפטיים; "פגיעה בהחלטות הרבנות הראשית"

לאחר חשיפת "בחדרי חרדים" על המאבק החריף בין שר הדתות דוד אזולאי ליועץ המשפטי במשרדו, נראה כי מחריף המאבק נגד היועצים המשפטיים. מזכיר מועצת הרבנות הראשית תוקף: "אין זה מתפקידו של היועמ"ש להחליט על מה המועצה תדון" • כל הפרטים

הרב הראשי לישראל (יעקב כהן, פלאש 90)
הרב הראשי לישראל (יעקב כהן, פלאש 90)

המאבק ביועצים המשפטים מחריף: לאחר שאתמול נחשף ב"בחדרי חרדים" את מאחורי הקלעים ביחסים החריפים שבין השר לשירותי דת דוד אזולאי לבין היועץ המשפטי של משרדו עו"ד ישראל פת – וזאת על רקע הדרישה להדיח את רבה הישיש של כפר סבא מתפקידו, "בחדרי חרדים" חושף מאבק נוסף בין מועצת הרבנות הראשית לישראל והרב הראשי הגר"ד לאו לבין היועץ המשפטי של הרבנות עו"ד הראל גולדברג.

הסערה באה על רקע, דרישת מועצת הרבנות הראשית להסדיר את מעמדם של רבני ההתיישבות ולתקן להם תקנות זהות כפי שתוקן לרבני הערים, זאת כתוצאה מהעובדה שאין כיום חוקה שמסדירה את הליך השימוע לרבני עיר אלא ישנן תקנות ואותן תקנות מתייחסות אך ורק לגבי רבני עיר ולא לגבי רבני התיישבות ורבניים אזוריים.

הרבנות הראשית שנדרשה לנושא, לא יכלה לטפל באופן חוקי במספר מקרים שהגיעו אליה, ולכן פנתה לשר לשירותי דת דוד אזולאי, שכן הרבנות היא יחידת סמך בתוך המשרד לשירותי דת והשר אזולאי הוא האחראי על התקנת התקנות הנוגעות לעניין.

במכתב חריף ששיגר רפאל פרנק, מזכיר מועצת הרבנות הראשית ועוזרו של הרה"ר הגר"ד לאו, לשר אזולאי, הוא מבקש ממנו להתעלם מדעתם של היועצים המשפטיים של המשרד לשירותי דת ושל הרבנות הראשית לישראל, ולבצע את החלטת מועצת הרבנות הראשית, לתקן תקנות במקרים של סיום העסקתם של רבני אזוריים ורבני ההתיישבות כפי שתקנות כאלו קיימות לגבי רבני עיר.

"לשולחנה של מועצת הרבנות הראשית לישראל הגיעו בעת האחרונה, מספר מקרים שעניינם נוגע למעמדם של רבני ההתיישבות. המועצה דנה בארוכה בנושא מערכת היחסים בין רבני ההתיישבות וראשי המועצות הדתיות ובישיבתה מיום ט"ז באלול תשע"ו החליטה מועצת הרבנות הראשית כדלהלן: מועצת הרבנות הראשית לישראל חוזרת על החלטתה בדבר מעמדם של רבני ההתיישבות, ופונה לשר לשירותי דת שיתקן תקנות במקרים של סיום העסקתם של רבני אזוריים ורבני ההתיישבות כפי שתקנות כאלו קיימות לגבי רבני עיר. המועצה מסמיכה את הרה"ג יהודה דרעי לפעול בעניין זה מול השר לשירותי דת", כתב פרנק בפתח דבריו.

"אין צורך להכביר במילים על התנהלות זו, תפקיד יועץ משפטי הוא לסייע להוציא לאור את החלטת המועצה ולמצוא אץ הדרך שהחלטות אלו יעמדו במסגרת החוק", הדגיש במכתב לשר אזולאי, "אין זה מתפקידו של היועץ המשפטי להחליט על מה המועצה תדון ואלו החלטות היא תקבל. ההתנהלות האישית שלו שבאה לידי ביטוי בדבריו אל היועץ המשפטי לשכם "הבקשה לא תואמה עמי ולא הייתי שותף להחלטה זו", זו אינה החלטה שיפוטית או דיון מהותי, יש בה דבר אחד, ואשאיר לך לחשוב מה יש בה".

עוד הוא הוסיף כי "אגב, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית השתתף בישיבות המועצה שדנו בנושא, ניתנה לו הזכות להביע את דעתו, כמו כן, הוא עבר על הפרוטוקולים ולא נשמעה ממנו הסתייגות זו. כך שהמילים "לא הייתי שותף להחלטה זו", אינן מובנות לי".

לסיום כתב פרנק כי "אני חושב שהתנהלות זו היא פגיעה בהחלטות מועצת הרבנות הראשית, ואשקול עם כב' הרב הראשי כיצד לטפל בענין. כמו כן, לצערי, יש לי תחושה כי לגורמים מסויימים אין ענין כנראה בביצור מעמדם של רבני ישראל ושמירה על כובדם. לגופם של דברים אבקש מכב', למרות ההסתייגויות הלא ענייניות של היועצים המשפטיים, לפעול על פי החלטת הרבנים הראשיים והמועצה ולקדם את התיקון הנדרש".





יועצים משפטיים הרבנות הראשית דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד