י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרופיל המיליארדר הסיני שביקש סלפי עם נתניהו

"שום דבר אינו בלתי אפשרי עבור אף אחד, רק צריך להאמין. בשלוש השנים הראשונות שלנו לא הרווחתי דולר אחד, ובשתי השנים לאחר מכן רק ניסיתי לשרוד" - דברי המיליארדר הסיני שנפגש עם נתניהו

נתניהו וג'ק מא. צילום: חיים צח. לע"מ
נתניהו וג'ק מא. צילום: חיים צח. לע"מ

המיליארדר הסיני ששווה 24 מיליארד דולר ביקש לעשות סלפי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך ביקורו של נתניהו בסין, הוא נפגש עם אנשי עסקים שהונם נאמד בעשרות מיליארדי דולרים, אחד האנשים שאיתו נפגש נתניהו במהלך הביקור הוא ג'ק מא מייסד אימפרית הקניות "עלי באבא" שהונו נאמד ב24 מיליארד דולר.

בראיון לרשת CBS האמריקנית, הוא סיפר לצופים על האימפריה שהקים, והשיב לשאלות "לא נוחות" כמו האם הוא יספק מידע לממשל בארצו על לקוחות שקונים אצלו באתר, הוא השיב "לצרכי מידע על לחימה בטרור בלי שום ספק".

מא נחשב היום לאיש העשיר בסין עם הון מוערך של 24 מיליארד דולר, את מירב הכסף הוא עשה בהנפקת ענק בבורסה שביצעה החברה שבבעלותו "עלי באבא" לפני כשנתיים לפי שווי של 160 מיליארד דולר.

עלי באבא היא חברת המסחר האינטרנטי הגדולה בסין, ויריבתה הגדולה של eBay, בהנפקה עצמה גייסה עלי באבא קרוב ל22 מיליארד דולר, יש לעלי באבא כ100 מיליון קונים ביום,

מא סיפר על עצמו ואיך הגיע לעושר הגדול, "כתלמיד הייתי גרוע מאד, נכשלתי כמה פעמים במבחני כניסה לאוניברסיטה, עוד לפני זה נכשלתי ברוב המבחנים החשובים בבית ספר".

"רציתי להתקבל לעבודה ברשת המזון המהיר האמריקאית KFC, התראיינו 24 אנשים ורק אחד נדחה, זה הייתי אני, 10 פעמים אוניברסיטת הרווארד דחו אותי, את האנגלית שלי למדתי מתיירים שהגיעו לסין, הייתי מדריך תיירים 9 שנים".

את הקשר לאינטרנט הוא מצא בארה"ב בשנות ה90, "חבר הסביר לי על הכוח של אתרי אינטרנט, המילה סין לא היית קיימת במנוע חיפוש, אז עשינו מנוע חיפוש על סין, וקבלתי תגובות על אנשים שאהבו לקרוא על סין, והבנתי אז את כוחה של הרשת".

את השם עלי באבא בחר כי חיפש שם גלובלי, וככה התחיל למכור מוצרים יחד עם חברים שעזרו לו, "לא רציתי לקחת כסף מבנקים, רציתי לקחת מלקוחות, לא חכמה ללוות כסף מבנקים.

בהתייחסות לסין אמר, "אני לא אוהב לעזור לממשלה אצלינו, אבל אם היא מבקשת אני עוזר, אם הממשלה תבקש עזרה בלוחמה בטרור, וזה יגרום לחשיפת פרטיות של לקוחות אני לא אהסס".

שורת המחץ שלו היא "בגלל שאנשים חשבו שאני משוגע הצלחתי, אם היו חושבים שאצליח, לא היה לי סיכוי".

לסיום אמר "שום דבר אינו בלתי אפשרי עבור אף אחד, רק צריך להאמין. בשלוש השנים הראשונות שלנו לא הרווחתי דולר אחד, ובשתי השנים לאחר מכן רק ניסיתי לשרוד".

כאמור האיש העשיר בסין נפגש עם נתניהו ולא היסס לבקש סלפי, וכמובן נענה בחיוב מצידו של נתניהו שלא הפסיק לחייך אל ג'ק מא.
סין בנימין נתניהו סלפי ג'ק מא עלי באבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד