י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות 'בחדרי': 'הפקס החרדי' של צה"ל חזר לעבוד

אולי יש מי שיראה בצעד הזה כהוכחה לרצון של צה"ל להשפיע על אורחות חיים, אך דבריו יתקבלו בביטול: הפקס בלשכות הגיוס הפסיק לפעול בלי הודעה למועמדים. המתלוננים הופנו למייל, אלא שגם הוא לא פורסם. פניית 'בחדרי' פתרה את הבעיה

צילום אילוסטרציה: הכניסה ללשכת הגיוס. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום אילוסטרציה: הכניסה ללשכת הגיוס. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מועמדים לשירות צבאי המבקשים לדחות את תאריך ההתייצבות, שולחים את הבקשה בפקס או לכתובת מייל. כך גם, ניתן לשלוח מסמכים נוספים והשלמה להתייצבות הפיזית בלשכת הגיוס.

מכשיר הפקס בשנת 2017 הפך כבר כמעט לפריט היסטורי ואינו מצוי ברוב בתי ישראל והעולם. אולם במגזר החרדי הדבר נפוץ מאותה הסיבה שבעולם המתקדם המכשיר כמעט ונעלם - הדואר האלקטרוני.

בשל היעדרות אינטרנט בחלק גדול מבתי החרדים, מכשיר הפקס הוא פריט מצוי וכך גם הקשר בין המועמדים לשירות צבאי לבין צה"ל.

אלא שבהפתעה גמורה, לאחרונה מספר הפקס של צה"ל בלשכת הגיוס - נותק. בחורי ישיבות ששלחו פקסים לצרכי עדכון מחלה או לצירוף מסמכים הנוגעים לתיקים בריאותיים או נפשיים, התברר להם כי הוא לא הגיע ליעדו.

איך בכל זאת פונים לבקו"ם? במייל. לקבלת כתובת המייל נשלחים המתקשרים למצוא אותה באתר צה"ל. הבעיה, לרוב הפונים אין אינטרנט כלל, ולחלקם הגדול גם כתובת מייל לא. וגם אם ימצאו את הדרך לשלוח במייל של חבר מכר או משפחה, הכתובת עצמה לא מפורסמת, במכתבים הנשלחים למלש"ב מופיע עדיין מספר הפקס.

בעקבות פניות למערכת 'בחדרי חרדים' נעשה בירור מול צה"ל שם אישרו את הפרטים ונעשו מספר פעולות על מנת להחזיר את המצב לקדמותו.

"בבית יש לנו אינטרנט מסונן עם אימייל אבל אין לי אפשרות לראות את אתר צה"ל למתגייסים על מנת לראות מה כתובת המייל של לשכת הגיוס" אמר אחד מהם ל'בחדרי'.

אמש (ב') בעקבות הפנייה החליטו בצה"ל להחזיר את הגלגל אחורנית ומכשיר הפקס שב לפעול.

"כחלק משיפור הקשר עם המלש"בים, צה"ל מצוי בעיצומו של תהליך לחיזוק דרכי ההתקשרות הטכנולוגיות, בניהן אתר המתגייסים החדש וחיזוק המוקד הטלפוני. עם זאת ולאחר בחינה הוחלט להשאיר את דרך ההתקשרות באמצעות הפקס לאוכלוסיות ייחודיות אשר יבקשו זאת" נמסר מצה"ל ל'בחדרי חרדים'.
פקס לשכת גיוס דיחוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד