ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ה-FBI מודה: חוקרים קשר בין טראמפ לרוסיה - אובמה לא צותת לטראמפ

ראש ה-FBI מתייחס לראשונה להאשמת טראמפ: אין ראיות שאובמה הורה לצותת לטראמפ. בעניין רוסיה והקשר לבחירות בארה"ב - הבולשת חוקרת

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

ראש הFBI התייחס לראשונה באופן רשמי לטענת טראמפ שאובמה הורה לצוטט לו במהלך קמפיין הבחירות, ואמר "אין ראיות לזה". כמו כן התייחס לנושא הקשר בין טראמפ לרוסיה, על זה אמר "אנחנו חוקרים את זה".

ג'יימס קומי ראש הFBI התייצב אתמול (יום ב') לשימוע בבית הנבחרים ודחה את האשמותיו החמורות של טראמפ נגד קודמו בתפקיד, והבהיר בצורה חד משמעית: "אף אדם בארה"ב, כולל הנשיא, לא יכול להורות על מעקב אחר מישהו".

גם ראש ה-NSA: "הסוכנות לביטחון לאומי" האדמירל מייקל רוג'רס התייחס לנושא ואמר "ההאשמה שבריטניה צותתה לטראמפ היא שטויות". עם זאת, ראש הFBI אישר כי הבולשת האמריקאית חוקרת את הטענות על ניסיונות רוסיה להשפיע על הבחירות, ובודק אם היה תיאום בין אנשי טראמפ לאנשי פוטין.

עוד הוסיף קומי, "כרגע אי אפשר לקבוע לוח זמנים מדויק לסיום החקירה בנוגע להתערבות רוסיה בבחירות". בשימוע שהתקיים, דחה גם יושב ראש ועדת המודיעין של בית הנבחרים את הטענה של טראמפ, ש"המודיעין האמריקני צותת למגדל טראמפ".

הצהרתו של ג'יימס קומי הייתה הראשונה שבה הוא מאשר רשמית שה-FBI חוקר את ניסיונות מוסקבה להתערב בבחירות בארה"ב. מדובר בצעד חריג, כיוון שבדרך כלל ה FBI לא דן בחקירה שמתנהלת וגם לא מאשר את קיומה, אבל הפעם באופן חריג קיבל ג'יימס קומי אישור ממשרד המשפטים לחשוף זאת בפני הקונגרס. אך הדגיש כי אינו יכול לספק פרטים על החקירה.
FBI דונלד טראמפ רוסיה אובמה צותת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד