ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חשיפת 'בחדרי': אזולאי ניצח: מנדלבליט הכריע הדחת הרב תושהה

מאבק נגד ישראל פת היועץ המשפטי במשרד הדתות שכבר קידם את ההחלטה לפטר את זקן רבני הערים ורבה של כפר סבא הרב שלוש - הצליח • בעקבות פניית שר הדתות מנדלבליט הכריע להשהות הדחת הרב עד לקיום דיון בעניין

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

חשיפת "בחדרי חרדים": ניצחון לשר לשירותי דת דוד אזולאי במאבקו נגד היועץ המשפטי של משרדו עו"ד ישראל פת, על רקע המחלוקת שהתפתחה ביניהם בפרשת הדחת רבה של כפר סבא, הגר"א שלוש וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הודיע לאזולאי כי הוא החליט להשהות את הנחיית עו"ד פת, שביקש להדיח את הרב שלוש כבר ביום חמישי הקרוב.

במכתב ששיגר עו"ד רועי כהן עוזרו של מנדלבליט – לשר אזולאי הוא מביא את עמדת מנדלבליט, על פיה, ההנחיה להדיח את רבה הישיש של כפר סבא הגר"א שלוש – מבוטלת, וזאת לבקשתו של אזולאי וכפי שפורסם במכתב שנחשף ב"בחדרי חרדים".

"היועץ המשפטי לממשלה מילא את ידי להשיב למכתבך שבסימוכין, בקשר עם הנדון כדלהלן", כותב כהן לאזולאי, "לאחר שנתן את דעתו ביחס לדברים האמורים במכתבך שבסימוכין, על צרופותיו, החליט היועץ המשפטי לממשלה להשהות את ההנחיה שניתנה ביום 8.3.2017 ולאפשר לכב' הרב שלוש להמשיך בכהונתו, עד לקיום דיון דחוף בעניין בנוכחות כל הנוגעים בדבר, לרבות כבודך".

עוד כתב במכתב שמתפרסם כאן לראשונה, כי "הכרעת היועץ המשפטי לממשלה תינתן רק לאחר קיום הדיון כאמור, שיקבע עם תיאום לשכתך ויתר הגורמים הדרושים, בשים לב לסדר היום הקצר בו נדרשת הכרעה בעניין".

כזכור, השר אזולאי יצא במתקפה חריפה נגד היועץ המשפטי של משרדו עו"ד פת שהורה שלא להמשיך את כהונתו של זקן רבני הערים בישראל, רבה הישיש של כפר סבא הגאון רבי אברהם שלוש.

בנוסף, "בחדרי חרדים" חשף כי השר אזולאי שיגר לפני מספר ימים, מכתב מנומק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו הוא דורש ממנו להקפיא את ההחלטה לפיטורי הרב שלוש, עד להכרעה אחרת. כאמור, כעת נחשפת תגובתו של מנדלבליט שמקבל את בקשתו של אזולאי.

השר אזולאי תקף בחריפות בשיחה עם "בחדרי חרדים", את התנהלות הלשכה המשפטית במשרדו והגדירה כרדיפה. "הם רודפים את הרב שלוש. פועלים כביכול בשם הצדק המשפטי אך בדרך מתעללים באחד מזקני רבני הערים בישראל, יהודי ישיש בן 87 שתרומתו לעיר כפר סבא ולעולם הרבות בישראל היא לאין ערוך. נלחמתי ועדיין אני נלחם בכל דרך ע״מ לבטל את הדחתו".

כאמור, ניצחון לאזולאי שגייס לכיוונו את היועץ המשפטי לממשלה נגד הנחיית היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת.


המכתב המלא
.
דוד אזולאי אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד