י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משרד החינוך הסתבך: זעם על ביקורת מדגמית ב'מיר' שהביאה לפסילת הישיבה

במשך שנים לא נשלחו פקחים לביקורות בישיבת 'מיר', בעיקר מכיוון שמדובר בשכונה שלמה שיש לבדוק ובאלפי לומדי תורה • אתמול 'בחדרי חרדים' דיווח לראשונה כי הביקורת חזרה. הבעיה: נעשתה בדיקה מדגמית, הישיבה נפסלה והרבנית זועמת

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

דרמה בישיבת מיר: פקחי משרד החינוך שהגיעו אתמול לערוך ביקורת בישיבה כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'– קבעו כי היה חוסר של 27 % - ובסיכום הביקורת הישיבה נפסלה. על פי נתוני הביקורת אתמול, למעלה מ-1000 מתוך כ7,000 תלמידים הרשומים בישיבת מיר לא נכחו במקום בעת הביקורת.

אך כמה תמיהות משמעותיות יש בנידון. תחילה מדוע נבדקו רק מדגמית מספר מצומצם של בחורים, וכיצד ניתן להשליך מתוצאה זו, על כלל הישיבה. שנית, האם הביקורת אכן תואמה עם ההנהלה? על פי הדיווח אתמול ב'בחדרי', הרבנית פינקל זעמה מאוד על דרך ביצוע הביקורת. אם הכל היה מתואם, מדוע עניין הבדיקה המדגמית אכן בוצע.

נציגים חרדים הפועלים בעניין לא מבינים כיצד הידרדר המצב ומדוע הוקשחו עמדות פקחי משרד החינוך, שכזכור אף הופיעו בעיתויים בהם הבחורים אינם בישיבה, כדוגמת הימים שאחרי פורים.

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי למעלה מ-5 שנים שלא נעשתה ביקורת בישיבת מיר, זאת בעקבות המורכבות הגדולה, והעובדה שהתלמידים לומדים במספר רב של מבנים, בנוסף, הנהלת הישיבה התחמקה ולא שיתפה פעולה עם משרד החינוך.

בעקבות כך, מבקר המדינה פנה למשרד החינוך ודרש ממנו לקיים לאלתר ביקורת בישיבה, למרות המורכבות, מה שהוביל אתמול את 13 רואי החשבון מטעם משרד החינוך אל תוככי היכלי הישיבה בשכונת בית ישראל הירושלמית.

על פי הקריטריונים, כעת, לאחר שבביקורת הראשונה הישיבה נפסלה, תתקיים בעתיד ביקורת נוספת שאם אף היא תפסל – המשרד יאלץ לנקוט באמצעים הנדרשים על פי חוק וכי יופסק או יקוזז תקציב התמיכה לישיבה.

גורמים במשרד החינוך אומרים הבוקר ל"בחדרי חרדים", כי "מבנה הביקורת אתמול נעשתה בתיאום מלא עם הנהלת הישיבה, ולאחר שמשרד החינוך ביקש מההנהלה הצעה שתהיה מוסכמת, זאת בכדי למנוע מקרים של חוסר הוגנות בגלל המורכבות במקום".

כפי שדווח אתמול משה ויסברג ב"בחדרי חרדים", הפקחים התמקמו בתחילת סדר א', הפותח את היום, בחדר האוכל של בניין 'בית ישעיה', ושם עברו התלמידים שסעדו באותה עת ארוחת הבוקר, ביקורת.

הפקחים כאמור הגיעו כקבוצה של 11 גברים ו-2 נשים עדי לבצע את הביקורת. היא נמשכה שעה ארוכה. הפקחים ביקשו לבדוק את הבחורים בשמות המשפחה ו', ז', וי' בלבד, ואלה כללו שש מאות תלמידים מהישיבה.

הרבנית פינקל אלמנת ראש הישיבה המנוח הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל זעמה על הפקחים מדוע הם לא בודקים את כל הישיבה, ולאחר שבדקו לפחות שבעים אחוז מהרשימה הפקחים עזבו את המקום.
מיר פקחים ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד