י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

100 קומות: כך ייראה המגדל הגבוה בישראל

מדובר על תוכנית שאושרה להפקדה השבוע, להקמת מגדל לשימושי תעסוקה/מלונאות, מסחר ושטחי ציבור ברחוב בגין ברמת גן - על שטח שבבעלות עיריית תל אביב-יפו • התכנית מכונה "בין ערים" והיא משתרעת על 11 דונם, שכיום משמשים כחניון

כך ייראה המגדל. מילוסלבסקי אדריכלים
כך ייראה המגדל. מילוסלבסקי אדריכלים



הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה השבוע להפקדה תוכנית להקמת מגדל לשימושים מעורבים של מגורים ו/או מלונאות ותעסוקה ברחוב בגין ברמת גן, מדרום למתחם הבורסה ורחוב ז'בוטינסקי, ומזרחית למחלף הרכבת ונתיבי איילון, על שטח בבעלות עיריית תל אביב.

הועדה המקומית שדנה בתכנית ביוני 2014 אישרה את המלצת מהנדס העיר להעלאת גובה המגדל לכ-100 קומות ובשטח של כ-166,500 מ"ר בנוי מעל פני הקרקע, תוך התאמה של זכויות הבניה.

התכנית, המכונה "בין ערים", מתייחסת לשטח של כ-11 דונם בין רחובות בגין ורחוב ז'בוטינסקי רמת גן לבין רמפת היציאה של מחלף הרכבת מנתיבי איילון צפון. בפועל, משמש היום השטח כמגרש חניה.

השטח נמצא בבעלות עיריית תל אביב-יפו, אשר מקדמת את התכנית. לדברי המתכננים, גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים, "העיצוב מבטא פרשנות להיותו הצטלבות בין 3 ערים (גבעתיים, רמת גן, ת"א), 3 חזיתות, 3 תנועות דינמיות שנפתחות לשמיים וחושפות את ממד העומק של המגדל".

לדברי עיריית תל אביב, המגדל ישתלב בתכנית האב למתחם 2,000, שמציעה עקרונות תכנון לפיתוח העתידי של מוקד תחבורה, תעסוקה, מסחר, מגורים ושטחי ציבור בשטח של כ-420 דונם בבעלות מדינת ישראל והעירייה, בסמוך למסוף התחבורה ארלוזורוב.

חזון התכנית כולל את האזור שממגדל עזריאלי בדרום ועד למסוף תחנת הרכבת סבידור בצפון, ומתחבר למתחם הבורסה ברמת גן ומתחם העסקים בגבעתיים והוא שואף להפוך את האזור למוקד עסקי מטרופוליני חדש.
מגדל תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד