י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למרות ההסכמה שבשתיקה - החרדים מתנגדים לתקנות הגיוס

למרות העובדה שעיקרן של תקנות הגיוס החדשות של בני הישיבות, נתקנו בתיאום עם הנציגות החרדית, בעקבות התנגדות הח"כים החרדים - התקנות לא אושרו היום בועדת חוץ וביטחון אלא רק עלו לדיון

למרות ההסכמה שבשתיקה - החרדים מתנגדים לתקנות הגיוס
דוצ

למרות ההסכמה שבשתיקה - החרדים מתנגדים לתקנות הגיוס: חרף העובדה שעיקרן של תקנות הגיוס החדשות של בני הישיבות, נתקנו בתיאום עם הנציגות החרדית, בעקבות התנגדות הח"כים החרדים - התקנות לא אושרו היום בועדת חוץ וביטחון אלא רק עלו לדיון.

הח"כים מ'יהדות התורה' טוענים כי עדיין, למרו התיקונים ולמרות התיאום הממושך עמם, ישנם סעיפים הדורשים תיקון. בעקבות כך, כאמור, הם מתנגדים לאישור התקנות החדשות שאושרו על ידי משרד הביטחון והשר אביגדור ליברמן וכעת נזקקות לאישור ועדת חוץ וביטחון.

ח"כ אורי מקלב חידד את ההתנגדות החרדית לתקנות ואמר הבוקר בועדה: "לא באתי לכאן עם בגדי השבת שלי, גם לא עם הכובע. היו דיונים ורצון טוב. אפילו האוכל היה כשר למהדרין אבל התקנות רחוקות מאיתנו. כדי לתקן תקנות מסוג זה צריך להיות איש שמכיר את עולם התורה, מה תפקידו של ראש הישיבה, ראש הישיבה הוא לא רק תפקיד אדמיניסטרטיבי. יש לו השפעה חינוכית".

מקלב הוסיף, כי "נציג משרד המשפטים אמר שזה לא יעבור את הבג"ץ ובית המשפט כבר פסל את חוק טל. אבל הוא מנסה להביא רק את דעתו האישית ולא את המקצועיות, כי אם בג"ץ כבר החליט למה אנחנו בכלל יושבים כעת?

"ישבנו ישיבות ארוכות, אבל אין הבנות ואין הסכמות. יש דברים שהם שינו בעקבות הדיונים אבל בהחלט ישנם דברים שלא ולכן אנחנו מתנגדים לאישור התקנות".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם לראשונה כי עדת החוץ והביטחון של הכנסת צפויה להתכנס היום ולאשר את תקנות הגיוס החדשות של בני הישיבות, שגובשו לאחרונה בתיאום של חברי הכנסת החרדים עם משרד הביטחון, זאת לאחר דרישה מצדם של החרדים להתאים את התקנות למציאות בשטח ולתקן עיוותים רבים שגרמו לעוגמת נפש לאברכים ולבחורים המוגדרים כ'תורתם אומנותם'. כעת נראה, כי אישור התקנות לא יעבור בקלות לאור התנגדותם של הח"כים החרדים.
חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד