ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

כחלון: "לא חושש שנתניהו יפטר אותי; מדבר כל הזמן עם ליברמן, לפיד ובנט"

שר האוצר: "אני לא ממנה ולא מפטר את ראשי התאגיד ולא מכיר דרישה לפטר אותם. הקווים האדומים שלי זה הכסף הציבורי" • על המינוי של גאולה אבן: "אין לי ספק שראשי התאגיד ישבו כמה חודשים, שקלו והגיעו אתמול למסקנה שצריך למנות אותה"

כחלון עם נתניהו. צילום: Amit Shabi/POOL
כחלון עם נתניהו. צילום: Amit Shabi/POOL

בצל משבר התאגיד והמחלוקת הכבדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע הבוקר (ג') שר האוצר משה כחלון לוועידת פייננס של TheMarker , והשתדל לשדר "עסקים כרגיל". "אני לא חושש שנתניהו יפטר אותי. אני לא חושב שצריך ללכת לבחירות, אך אני ערוך לכל תרחיש", אמר כחלון בשיחה עם הכתב הפוליטי של TheMarker, צבי זרחיה.

"המערכת הפוליטית מתואמת – אם אגיד לך שאני לא מדבר עם ליברמן, לפיד, בנט אני אשקר. כולם מדברים עם כולם. וגם אנחנו מדברים. על זה אנחנו מקבלים משכורת. מה יצא מזה בסוף? דיבורים", אמר. כחלון סיפר כי קיבל אתמול סמס מיאיר לפיד, יו"ר יש עתיד: "הוא ניחם אותי על זה שמכבי חיפה הפסידה".



"אם ניאלץ להקדים את הבחירות, כולנו תתמודד ברשימה עצמאית. אני לא מוטרד מירידת המנדטים בסקרים. מה שיבוא - יבוא. באתי לפוליטיקה כדי לשנות. עם מה שנקבל נרוץ הלאה. אנחנו ערוכים לבחירות מהיום הראשון שלאחר הבחירות הקודמות - אנחנו מפלגה פוליטית חפצת חיים. אני מבין פוליטיקה טוב. מי שלא נערך לבחירות יום אחרי הבחירות - לא יצליח", הדגיש כחלון.

שר האוצר הדגיש כי על אף הפרסומים הרבים בתקשורות והמשבר עם נתניהו, אינו מכיר שינוי בעמדת נתניהו בעניין הסיכום האחרון שהושג ביום חמישי, שלפיו – התאגיד ייפתח והחוק לפיקוח על התקשורת שיזם נתניהו יקודם. "הסיכום האחרון של עם נתניהו היה שתאגיד השידור נפתח. מאז, הכל ספינים. זה לא אמיתי, ולא רציני".

"כל פעם מדברים בשם מקורבי נתניהו וכחלון. יש לי יותר מקורבים מבוחרים. אני לא מכיר פשרה או מתווה. שוחחתי עם נתניהו בחמישי וסיכמנו - הקמת התאגיד וקידום חוק התקשורת. מאז אני לא מכיר שום דבר אחר. אנחנו עומדים במה שהתחייבנו. יש הסכם - ותגיע חקיקה. לא נאפשר פגיעה בדמוקרטיה, לא בחופש הביטוי ולא בחופש העיתונות", הדגיש כחלון.

כחלון התייחס למינוי הטרי עליו הודיעו ראשי התאגיד של גאולה אבן-סער למגישת המהדורה המרכזית. אבן סער היא בת הזוג של הח"כ לשעבר גדעון סער מהליכוד, שעשוי להתמודד על ראשות הממשלה מול נתניהו. לדברי כחלון, "גאולה היא בת זוג של חבר טוב שלי, גדעון. אין לי ספק שחברי התאגיד שקלו ובחנו והגיעו למסקנה שאותה צריך למנות", אמר כחלון בנימה מלגלגת.

כחלון, ששמר כל העת על אווירה מבודחת, ציין כי לא יתמוך בהדחת ראשי התאגיד, כפי שדורש נתניהו. "אני לא ממנה ולא מפטר. אני כרגע לא מכיר דרישה כזו, ולכן אין לי מה להתייחס לזה. הקווים האדומים שלי בעניין התאגיד הם ההוצאה הציבורית. אמרתי את זה מהיום הראשון. תיקצבו את התאגיד, ואני לא מתכוון לחרוג באגורה".

בשלב זה, משתתף מהקהל החל בקריאת ביניים: "200 עובדי רשות השידור הולכים הביתה. מה עם פתרון בשבילם? מה עם האחריות שלך. אתה מתעלם מכל הפניות האלה". משתתף אחר דווקא שיבח את התנהלותו של כחלון בעניין התאגיד: "אתה היחיד שעומד מול האיומים, אתה מגן הדמוקרטיה. אנחנו מאחוריך. אתה היחד שעומד מול הצונאמי. הציבור איתך".

כחלון התייחס למצבם של עובדי רשות השידור: "לא טיפלו עד הסוף בעובדי רשות השידור - התחייבנו לתת להם מענה. פתחו שוב עכשיו את הפרישה מרצון. אבי ניסנקורן (יו"ר הסתדרות העובדים) מאוד חזק בעניינים שם. הם לא אשמים בכל מה שקרה. אנחנו נעזור לאנשים האלה. המפוטרים יקבלו טיפול אישי ואינטנסיבי. הייתי מתייחס לזה כך גם אם זה היה מפעל בצפון. נמצא את הפתרון".

"לא טעיתי בעניין מיסוי דירה שלישית"
בהמשך דבריו התייחס כחלון לחוק מיסוי דירה שלישית, שנמצא כעת דיון בבג"ץ: "לא טעיתי. נעשה מה שבג"ץ יחליט. כל מה שעשיתי בדיור, לא עשו לפני. קשה מאוד לעשות צעדים, ולפעמים פוגעים גם במי שלא צריך. לא טעיתי בעניין החוק - יש לי תפישת עולם, ואני מוכן לשלם עליה מחיר פוליטי. אני מסתכל לציבור בעיניים. מי שלא הצביע לי בפעם הקודמת - לא יצביע גם הפעם. יהיה קשה לחוקק מחדש את החוק מחדש אם בג"ץ יפסול אותו".

על מחירי הדיור, אמר כחלון: "עשינו צעדים ואנחנו רואים ירידה (במחירים). מחירי הדיור לא עולים בקצב שהיה בעבר. רואים ירידה בפעילות המשקיעים, ההיצעים גדולים יש תוכנית מחיר למשתכן. אתמול ישבה אצלי צעירה, שקיבלה הודעה מבעלה: 'זכינו בדירה בראשון לציון' - במיליון שקל במקום 1.6 מיליון. זה רגעים מאושרים. נמשיך בצעדים לטובת הזוגות הצעירים. כרגע יש 8,500 נרשמים לתוכנית מחיר למשתכן. כל שבוע זוכים מאות וימשיכו כל שבוע. אנחנו משווקים דירות".

כחלון הוסיף כי "טיפול בנושא הדיור לוקח זמן, אך אנחנו נמצאים בכיוון הנכון. בסוף התהליך זה ישפיע על מחירי הדיור. אני יודע מה היקף השיווקים של פרויקטים, רואה את כל התוכניות שמאושרות - לכן אני רגוע, רגוע מאוד. זה מהלך ענק - אנחנו עושים טיפול בנושא לאחר 12 שנים של הזנחה. לקחתי על עצמי את הנושא, ואעמוד בזה בלי שום ספק".

בעניין הורדת המסים, אמר שר האוצר: "המשק חזק ויציב. יש עודפי מסים. כשמשק צומח, הסממן הבולט הוא (גידול) בהכנסה ממסים. אני מאמין גדול שהכסף צריך לחזור לציבור, לצד פעולות חברתיות. עשינו מספר הורדות מסים, ואני ממתין לסוף הרבעון הראשון כדי לראות את כל מערכת המקרו. זו צריכה להיות עבודה יסודית, מקצועית".

"כרגע, אני שם את הבעיות החברתיות בראש סדר העדיפויות. שלוש הבעיות המרכזיות שלנו הם סיעוד, נכים וקשישים", המשיך, "כרגע, צריך לטפל בעניין הנכים. אנחנו נעלה קצבאות נכים, ללא קשר למכירת מובילאיי. הצוות שהקמנו עם פרופ' ירון זילכה יסיים את העבודה ויציג את המסקנות. ביקשתי שיהיו כמה שיותר נדיבות. הוספנו שכר לחיילים, והגדלנו את השכר לאנשי הקבע עם השכר הנמוך. טיפלנו בשכר של המורים החדשים. במקום לתת תוספת באחוזים, אנחנו נותנים תוספת בשקלים - זה מגדיל את החלק של המשתכרים בשכר נמוך ומצמצם פערים".

כחלון התייחס גם לאפשרות של הפחתת מסים: "בגדול, אנחנו מעוניינים להפחית מס הכנסה למי שעובד, ואת אלה שלא מגיעים סף המס, אנחנו רוצים לחזק על ידי מס הכנסה שלילי. אנחנו מזהים שתי קבוצות - קבוצה של צעירים המשתכרים 9,000-7,000 שקל בחודש שבאמת קשה להם, והקבוצה של העובדים שמשתכרת שכר נמוך ומקבלת מס הכנסה שלילי. אנחנו רוצים לעודד אותם לעבודה. דבר נוסף שחשוב לנו הוא הצמיחה: אני מאמין גדול בכלכלה חופשית ובצמיחה. על זה אנחנו עובדים".
משה כחלון בנימין נתניהו אביגדור ליברמן נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד