ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הכירו: הבוס החדש של 'רדיו קול חי'; ומה עתידה של התחנה?

לאחר רכישתו של איש העסקים אבי בר - 100 אחוז ממניות "רדיו קול חי", אחד מגופי התקשורת החזקים במגזר, 'בחדרי חרדים' עם פרופיל מיוחד: מי אתה אבי בר והאם הבוס החדש של התחנה הפופולרית במגזר צפוי לערוך בה שינויים • מיוחד

אבי בר על רקע אולפן קול חי (צילום: יוסי צבקר ופלאש 90)
אבי בר על רקע אולפן קול חי (צילום: יוסי צבקר ופלאש 90)

רדיו "קול חי", אחד מגופי התקשורת הגדולים והמוכרים במגזר החרדי, עבר לאחרונה לידיו של איש העסקים אבי בר, זאת לאחר רכישתו הסופית על התחנה. בר, שרכש ב-2016 40 אחוז ממניות התחנה, השלים את השתלטותו על התחנה כאשר רכש את 60 האחוזים הנותרים במניות התחנה באמצעות חברת אימג'ן מדיה שבבעלותו.

אז מי אתה אבי בר והאם תחנת הרדיו הפופולרית ביותר במגזר בדרך למהפכה? "בחדרי חרדים" עם פרופיל מיוחד על האיש שנמצא בדרכו הבטוחה להפוך למעצמת תקשורת בישראל.

בר, במקור בוחבוט, בן 45, נולד וגדל בירוחם ומתגורר כיום בנתניה. הוא איננו דתי, אבל מגדיר עצמו כמסורתי. את דרכו העסקית החל דווקא בפירמת רואי חשבון, אבל משם קפץ לעיסוק בתקשורת. בר מונה לסמנכ"ל הכספים בערוץ הספורט ולאחר מכן מונה למנכ"ל הערוץ. לאחר שסיים את דרכו בערוץ הספורט החל בר לעסוק באופן אינטנסיבי בעולם התקשורת בישראל.

אחד מאחיו של בר הוא איש עסקים מצליח בדרום אפריקה. מלבדו, לבר יש אח אחד נוסף ושלוש אחיות, כאשר אבי הוא הצעיר מביניהם.

הקשר העסקי המרכזי של בר הוא עם יצחק מירילאשווילי, אחד המשקיעים המשמעותיים יחד עמו בערוץ 20, מזה כחמש שנים. לפחות לתקופה קצרה החזיק בר גם בקשרים עסקיים עם קבוצת ידיעות. בתחום אחר, ערוץ הילדים, הוא שותף עם קבוצת סבן.

בשנה האחרונה, רכש גם את אתר החדשות 0404. אתר החדשות והאקטואליה "חדשות 0404", הינו אחד הפופולריים בקרב צעירים וחיילים ונחשב לאחד מספקי החדשות המרכזיים לקהלים אלו. ל"חדשות 0404" עמוד פייסבוק המונה למעלה מ- 420,000 חברים ואפליקציה אשר זכתה ללמעלה מ-560,000 הורדות. בר רכש בחודש יוני האחרון 50% מבעלות "חדשות 0404" ממייסד האתר, בועז גולן, אשר נשאר כשותף באתר.

כאמור, לפני כשנה רכש 39 אחוזים מרדיו קול חי ובאחרונה השלים את הרכישה כשקנה 100 אחוז מהבעלות והוציא את הבעלים הקודמים - קבוצת קרדן, ליפא מאיר ועו"ד יצחק שינפלד.

עם רכישת 'קול חי' הופך בר לסוג של אימפריה תקשורתית עצמאית - זאת לאחר שהוא מחזיק כאמור בבעלות על ערוץ 20 וחדשות 0404. בנוסף, קבוצת "אימג'ין מדיה" כוללת ערוצי טלוויזיה נוספים, בהם ערוץ הילדים ZOOM, וכן ערוצי סדרות וספורט.

"בר הוא איש עסקים שחושב קדימה. הוא בעסק של ריצת מרתון, הוא לא רץ למרחקים קצרים" אומר ל"בחדרי חרדים" גורם המכיר את בר מקרוב. לדבריו, "בר מבין שהציבור בישראל הופך עם השנים ליותר ימני ודתי, לשם הוא מכוון". מכריו מגדירים אותו כמי שתפיסת עולמו הפוליטית נוטה למרכז, לא מילימטר שמאלה משם, אך ממש גם לא ימינה משם. "אני מנחש שהוא לא מצביע לבנט", מעיד אחד מחבריו לגלובס. "אם כבר, הוא משהו סביב כחלון או יאיר לפיד".

למרות ההליכה יד ביד עם מירילאשווילי, בכל הנוגע לרכישת "קול חי", בר הלך בדרך עצמאית. לשאלה האם למשפחת מירילשוואלי יש קשר לעסקה בקול חי, התקבלה תשובה שלילית ממקורביו. לשאלת 'בחדרי חרדים' האם הוא מחזיק בקשר עם פוליטיקאים, התשובה שהתקבלה ממקורביו הייתה אף היא שלילית.

גולת הכותרת מבחינתו של בר בטווח הקצר היא ניסיונו לנצח במכרז לרכישת "ערוץ הכנסת". "מבחינתו של בר, זכייה בערוץ הכנסת תעניק לו לראשונה דריסת רגל משמעותית במיינסטרים התקשורתי. הוא ושותפיו הציגו הצעה מעולה לרכישת הערוץ ויש סיכויים לא מבוטלים שהוא אכן יזכה בערוץ" אומר גורם המכיר את בר.

השאלה הגדולה כעת, לפחות מבחינת אנשי 'קול חי', היא האם בר מתכוון לזעזע את המערכת, להתערב בתכנים של הרדיו ולקחת את כל נושא קבלת ההחלטות בתחנה לשליטתו. מקורביו מסבירים כי הוא לא מתכוון לצמצם את מצבת העובדים וכל כוונתו בהשתלטות על התחנה היא עסקית גרידא. לדבריהם, אין לו כל כוונה להתערב בתכנים.

מנגד, אנשים המכירים את בר מקרוב טוענים כי כבר בטווח הבינוני בר צפוי לקחת את המושכות לידיו, ככל הנראה באמצעות איש מטעמו שיכנס להנהלת התחנה. "בר לא יאפשר להנהלה להתנהל באופן עצמאי ולעשות מה שהיא רוצה מבלי שהוא יתערב. בסופו של דבר הוא יקבל את ההחלטות בתחנה". לדברי גורם אחר, "את בר לא מעניינת אידיאולוגיה כזו או אחרת. הוא חושב רק בראש של עסקים ולכן לא יתערב מעבר לניהול הכספים".

"בר חושב לטווח הרחוק. הרכישה של קול חי מעניקה לו פלטפורמה חדשותית בתוך המגזר החרדי, כאשר במידה והוא יראה כי המדיה החרדית תעבור לדיגיטל הוא לא יהסס להיכנס גם לזירה הזו, זאת כאמור על בסיס הפלטפורמה של קול חי" אומר גורם נוסף ל"בחדרי חרדים".

אבי בר (צילום: יוסי צבקר)צילום: אבי בר (צילום: יוסי צבקר)
אבי בר (צילום: יוסי צבקר)

בשנים האחרונות הצליח בר לצבור עוד ועוד כוח דרך ערוץ 20 ולהגדיל את השפעתו, זאת עם ההחלטה לאפשר לערוץ לשדר מהדורת חדשות יומית, כמו גם הצטרפות הערוץ למערכת "עידן פלוס", מה שאמור לשדרג את הערוץ באופן דרמטי. כל זאת, יחד עם זכייה אפשרית בערוץ הכנסת והשליטה בתחנה חרדית, תהפוך את בר כאמור למעצמת תקשורת שלא ניתן יהיה לזלזל בה.

בערוץ 20 משודרות כבר כיום תכניות אקטואליה רבות ואף חדשות און-ליין באמצעי ערוצי הניו מדיה שלו. לערוץ אפליקציית חדשות אשר הושקה לפני כשלושה חודשים בלבד וזכתה עד כה ללמעלה מ-100,000 הורדות וכן אתר אינטרנט. כאמור, לפני כחודשיים קיבל הערוץ רישיון לשידורי חדשות מלאים, אשר צפויים לעלות בשבועות הקרובים. בנוסף, הערוץ עלה לאחרונה לממירי "עידן פלוס" ובכך ירחיב משמעותית את קהל צופיו.

תחנת הרדיו החרדית "קול חי", האוחזת במערך של שידורי ודיווחי חדשות, הינה התחנה החרדית המואזנת ביותר בישראל ומובילה על מתחרותיה על פי סקרי TGI בשנים האחרונות, הסקר הכללי האחרון הניב 5.3% אחוזי האזנה ביחס לכלל האזנה בישראל, ובחרדי עם 30.2 אחוזי האזנה.

העלייה המתמדת בפופולריות של התחנה נזקפת לזכותו של המנכ"ל המוערך, אבי רוזן, אשר הוביל בשנים האחרונות מספר מהלכים, הן בגזרה העסקית והן בגזרת התוכן.

כאמור, השאלה הגדולה, שנותרה עדיין פתוחה, היא האם קול חי בדרך למהפכה. את התשובה נקבל בשנים הקרובות.

מחברת אימג'ין מדיה נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "לא יהיה כל שינוי באופי התחנה. "קול חי" הינה תחנה מצליחה מאד במתכונתה הנוכחית כתחנה חרדית וכך היא תמשיך".
אבי בר רדיו קול חי ערוץ 20 חדשות 0404

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד