י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

פרסום ראשון: בנט ודרעי מתערבים במשבר המכללה החרדית

השרים בנט ודרעי פועלים בימים האחרונים למנוע את פירוקה של המכללה אותה ייסדה בתו של הגר"ע יוסף, הרבנית עדינה בר שלום • ל'בחדרי' הגיע מכתב ששיגרו עובדי המכללה לרבנית בר שלום שבו הם טוענים כי בקרוב יפסיקו את פעילות המכללה

דרעי ובנט
דרעי ובנט

פרסום ראשון: השרים נפתלי בנט ואריה דרעי פועלים בימים האחרונים באינטנסיביות למנוע את פירוקה של המכללה החרדית אותה ייסדה בתו של הגר"ע יוסף, הרבנית עדינה בר שלום.

מאמציהם של בנט ודרעי באים בעקבות מכתב ההתראה ששיגר רשם העמותות בחודש הקודם למנהלי המכללה, על פיו, ככל שהעמותה לא תמציא תגובתה בצירוף אסמכתאות, אשר יניחו את דעת הרשם, זאת עד ליום 22.2.2017, יפנה הרשם לבית המשפט בבקשה לפרק את העמותה. כעת, לאחר התערבות השרים – רשם העמותות מעקב את פנייתו לבית המשפט.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לפני שבועיים נפגש דרעי עם בנט בלשכתו, יחד עם גדי פרנק - מנכ"ל המל"ג ויו"ר הות"ת יפה זילברשץ – שם הם העלו על השולחן את האופציות השונות שיעניקו פתרון למשבר ושימנעו את פירוק המכללה הוותיקה.

כזכור, לפני כחמישה חודשים, הודיעה המועצה להשכלה גבוהה על סגירת המכללה, זאת בעקבות חוב שרובץ עליה - שעומד כיום על 6.6 מיליון שקלים לות"ת.

בעקבות הודעת המועצה להשכלה גבוהה, נעשו מאמצים רבים למנוע את סגירתה וניתן זמן למכללה לבנות תוכנית עבודה פיננסית מוסדרת ולהציגה, אולם על פי רשם העמותות, התוכנית שהציגה המכללה לא הציגה תכנון תקציבי ותזרימי ולא הראתה שהפתרון באופק.

במכתב ששיגר הרשם למכללה נכתב כי "מאחר שקיים חשש לפני כחודש העבירה המכללה לות"ת מסמך מתווה תכנית התחדשות המכללה, מבחינה ראשוניות של המתווה המוצע, עולה כי אינו מציג כל תכנון תקציבי ותזרימי ואין בו שינוי או חידוש מהותי ביחס לאופן פעילות המכללה כיום וביחס לניסיונות רבים אשר נעשו במהלך השנים האחרונות בליווי ות"ת ורו"ח מלווה. לפיכך אין במסמך המתווה מענה לבעיות האקוטיות במכללה ובראשיתן אי יכולת גיוס סטודנטים למכללה".

דרעי, שהמכללה קרובה לליבו, פנה לבנט שיפעל בנושא, וכאמור, בימים אלו נעשים מאמצים רבים למצוא פתרון שיבטיח עתיד כלכלי איתן למכללה שיוכיח כי היא מסוגלת להחזיר את חובותיה ולהתנהל נכון.

בתוך כך, לידי "בחדרי חרדים" הגיע מכתב ששיגרו עובדי המכללה לרבנית בר שלום שבו הם טוענים כי לאור אי קבלת תקציבים - אין ביכולת המכללה לשלם את שכר העובדים ותשלומי הספקים.

"צוות עובדי המכללה החרדית ירושלים התכנס והעלה את הנקודות הבאות", כתבו העובדים, "לאור אי קבלת תקציבים בהתאם להודעתכם, אין ביכולת המכללה לשלם את שכר העובדים ותשלומי הספקים".

"המעסיק הישיר שלנו הינה עמותת המכללה החרדית בירושלים. לאור זאת, אנו פונים אליכם המשמשים כהנהלת העמותה, לדאוג להבטחת שכרנו וזכויותינו המגיעים לנו עפ"י חוק.

עוד כתבו עובדי המכללה: "כתוצאה מכך שהמכללה לא שילמה לספקיה, זה למעלה מחודשיים, הופסקו שירותי הניקיון ושירותים הכרחיים נוספים. לאור האמור לעיל, לא ניתן להמשיך ולקיים את פעילות המערכת כנדרש. ע"כ, אנו דורשים לערב את כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להביא לפתרון מיידי. אילולא כן, ובהתאם למכתבנו מה-26/02 החל מיום ראשון הקרוב 19/03 נפסיק את פעילות המכללה".
אריה דרעי נפתלי בנט המכללה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד