ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מערכת חדשנית לניטור בדיקות סכרת הוכנסה לשימוש במרכז הרפואי ברזילי

"אין ספק שהעלאת המודעות לנושא הסוכרת חשובה ביותר זאת לאור הנתונים המדאיגים על עלייה מתמדת של מספר החולים בסוכרת בארץ ובעולם והמערכת החדשה הינו כלי שיעזור לנו בכך" אומר מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי ד"ר חזי לוי

בית החולים ברזילי
בית החולים ברזילי

העלייה העולמית המתמדת בשיעור חולי סכרת הביא את מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי להחלטה להצעיד את ברזילי לעבר הקדמה בתחום ובאחרונה הוכנסה לשימוש מערכת ממוחשבת שתאפשר ניטור ומעקב של רמות הסוכר אצל כל החולים בבית החולים.

בתום תהליך הטמעה הוכנס לשימוש מכשיר גלוקומטר ממוחשב ברוב מחלקות האשפוז של בית החולים ברזילי.

הדבר התאפשר הודות לאישור של מנהל בית החולים לרכוש את המכשיר שנחשב למשדרג את סביבת העבודה של אנשי הצוות הרפואי ויאפשר בדיקת ניטור רמת הסוכר ליד מיטת החולה והעברת הנתונים ישר לתיק בדיקות המעבדה של החולה.

המכשיר והכנסתו התאפשרו הודות לשיתוף הפעולה בין הגורמים השונים בבית החולים ובהם ההנהלה שליוותה ותמכה, יחידת הרכש, יחידת המחשוב בבית החולים שבדקה והקימה את התשתיות, המעבדה של בית החולים שאחראית על כל בקרת האיכות של התהליך והוולידציה כולל בניית הנוהל, קליטת הנתונים אליה ובדיקת טיב המכשיר קליטת תוצאות הבקרה השבועית של המכשירים ובדיקתם החיצונית, הנדסה ביו-רפואית שתומכת בצד הטכני שנותן שירות לקלקול של המכשירים או החלפתם ויחידת סוכרת שאחראית על הצד הקליני.

הדרכת האחיות נעשתה על ידי מתאמת סוכרת בתמיכה של חברת גאמידור כדי לאפשר ליווי ותמיכה של הצוותים לשימוש במכשיר בצורה הנכונה, צפייה בתוצאות בזמן אמת והדרכת האחיות לביצוע הבקרה השבועית של המכשיר. יחידת ניהול סיכונים ליוותה גם היא את התהליך בנושא של זיהוי מטופל.

כאמור שיתוף הפעולה הפורה של כל הגורמים בבית החולים הביאה לכך שהמכשיר הוטמע במהירות והצוותים מרוצים מאוד מהשימוש בו.

הודות להכנסת המכשיר יוכלו בברזילי להנפיק דוחות ונתונים על איזון החולים במחלקות השונות, תוך ביצוע מחקרים על סמך הנתונים וביצע בקרות יזומות על הנתונים.
"אין ספק שהעלאת המודעות לנושא הסוכרת חשובה ביותר זאת לאור הנתונים המדאיגים של עלייה מתמדת של מספר החולים בסוכרת בארץ ובעולם והמערכת החדשנית הינו כלי שיעזור לנו בכך" אומר מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי ד"ר חזי לוי שמוסיף "ברזילי ימשיך לשדרג את השירות למען החולים".
ברזילי גלקומטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד