י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ותיק הצלמים החרדים בכה בשידור: "אתרפא בזכות תפילות הילדים"

ר' ברוך אוביץ, ותיק הצלמים החרדים, גילה כי הוא חולה במחלה הארורה. בשיחה רוויית רגש ואמונה סיפר אוביץ כי אינו מתרגש מכך: "חונכתי לאמונה פשוטה. מקווה שאצא מזה בזכות תפילות ילדי תשב"ר. כבר מתכנן את סעודת ההודיה" • האזינו

הצלם ר' ברוך אוביץ (צילום: יעקב לדרמן, בקהילה)
הצלם ר' ברוך אוביץ (צילום: יעקב לדרמן, בקהילה) צילום: יעקב לדרמן - בקהילה

מאז שהיה ילד בן 8, ר' ברוך אוביץ, ותיק הצלמים החרדים, עוסק בצילום, והוא כנראה הראשון
שהביא לציבור את 'תמונות הרבנים'. עד שהגיע צילום הסי.טי. שגילה כי הוא חולה במחלה הארורה.

בשיחה מרגשת ורוויית אמונה ל"מהדורה המרכזית" של רדיו קול ברמה, סיפר אוביץ באמונה ובגבורה על מחלתו. במהלך הראיון נשנק אוביץ מבכי מספר פעמים, אך דבריו המרגשים הצליחו לרגש אלפי מאזינים.

"אחד האדמו"רים אמר לי 'ה' אוהב אותך. הוא רוצה לתת לך משהו טוב, אבל באים מקטרגים ואומרים ככה הוא עשה, אז הקב"ה נותן סטירה קטנה. ואז כשהם רואים את זה הם עוזבים אותך ואז ה' שולח את הישועה'" סיפר אוביץ בהתרגשות. "כמו שאמר לי הרבי מתולדות אברהם יצחק 'עוד יזכרו שהיה משהו לברוך אוביץ, אבל זה היה ממזמן ממזמן'".

(האזינו להקלטה באדיבות 'קול ברמה')


אוביץ, שהיה מלמד תינוקות של בית רבן במשך למעלה מעשרים וחמש שנה, סיפר וגולל איך התחיל את עיסוקו בצילום כתחביב וצילם את האדמו"רים שהיו מגיעים לנפוש בטבריה. אוביץ היה נוהג להגיע, יחד עם תלמידיו, להתברך מפי האדמו"רים.

"אני זוכר שבאחד הימים הגיע מארצות הברית האדמו"ר מסטניסלב מונסי זצ"ל. כמובן שיצאתי אליו עם כל תלמידי הכיתה שלי. הרבי ממש נהנה והביקור התארך למשך כמה שעות. הוא חילק להם מיני מתיקה ורקד עמם בשמחה גדולה.

"היה רגע שחשבתי שהגזמתי, ושבגללי הרבי הפסיד את מנוחתו. לפני שיצאנו התנצלתי על שהכבדתי עליו. הרבי קם ממקומו וממש גער בי: 'מה זה עולה על דעתך. כשאני נמצא בביתי שלי יש לי לכל היותר ספר תורה אחד. אבל אתה הבאת לי לחדר שלושים ספרי תורה'לך, שאני לא אשמח?! זו הטובה הכי גדולה שאתה יכול לעשות לי'.

"בפעם אחרת, לפני חצי יובל שנים, הגעתי עם הילדים אל חדרו של האדמו"ר המקובל רבי דוד אבוחצירה מנהריה. אלא שהגבאי לא הרשה לי לצלם. ביקשתי רשות ונכנסתי אל רבי דוד, סיפרתי לו שאני מלמד ואני נוהג לתת לילדים את תמונותיהם עם הצדיקים, וזה מאוד משפיע עליהם, כי הם תולים את התמונות בביתם ובכל לילה הם מנשקים בחיבה את התמונות.

"הוספתי שעל אחת כמה וכמה, כשמדובר בנכדם של אדמו"רי בית אבוחצירא, נכד הבבא סאלי ובנו של הבבא מאיר, שהדבר יעשה רושם גדול על הילדים, שרובם מעדות המזרח. רבי דוד הקשיב לי ואמר: 'האמת שאני לא אוהב תמונות, אך אם בזכות זה הילדים ינשקו ויזכרו את צדיקי משפחתנו, אני מסכים'".

כאן עבר אוביץ לספר איך נודע לו דבר המחלה: "כבר בתחילת החורף התחלתי לחוש כאבים איומים
בבטן. כשבאתי לרופא הוא הפנה אותי לבדיקות עומק. הזמינו לי תור ולאחר חודשיים עשו לי בדיקת סי.טי. שבה התגלו הממצאים הקשים".

את רגע התוצאות הוא לא שוכח. "הרופאים אמרו שהם הולכים להתייעצות. הבן שלי ניגש אל אחד הרופאים ושאל מה בדיוק קורה. הוא אמר לו 'מצאנו אצל אבא שלך את המחלה, אני לא רוצה ולא מסוגל להודיע לו את זה'. הבן שלי התקשר מיד לרבי מקרעטשניף. לאחר מכן ניגשו אלי ואמרו לי: 'אדון אוביץ אנחנו מאשפזים אותך לכמה ימים בגלל בעיות במעיים'.

"כך במשך כמה ימים הסתירו ממני את המחלה. מי שסיפרה לי בסופו של דבר הייתה אחות אחת, שלא ידעה שמסתירים ממני. היא סיפרה לי לפי תומה מה יש לי. אני זוכר את ההלם הראשוני, אבל מהרגע ההוא ואילך החלטתי שאני לוקח את זה בקלות. המחשבה היחידה שעמדה לי הייתה רק – שה' יעזור.

"חונכתי לאמונה פשוטה ואני מקווה בעזרת ה' שאני אצא מזה בקרוב - בזכות התפילות של האדמו"רים וילדי תשב"ר. אני מתכונן לעשות סעודת הודיה, האדמו"רים הבטיחו לי שהם ישתתפו בסעודה".

הציבור נקרא להתפלל לרפואת הרב ברוך משה יעקב בן מרים לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.
ברוך אוביץ צלם חרדי מחלה מני גירא שוורץ קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד