כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זה חבר הכנסת שהחליף את באסל גטאס

ח"כ ג'ומעה אזברגה נטל את מקומו בכנסת של ח"כ לשעבר באסל גטאס, שהורשע בהברחת טלפונים למחבלים בכלא. אזברגה הצהיר אמונים במליאת הכנסת ויחל לכהן כחבר כנסת מטעם הרשימה המשותפת: "נכנס לכנסת עם רצון לפעול במלוא המרץ למען הציבור"

הח"כ הטרי ג'ומעה אזברגה (דוברות הכנסת)
הח"כ הטרי ג'ומעה אזברגה (דוברות הכנסת)

ח"כ ג'ומעה אזברגה הצהיר היום (שלישי) אמונים במליאת הכנסת ויחל לכהן כחבר כנסת מטעם הרשימה המשותפת, במקומו של ח"כ באסל גטאס שהתפטר מהכנסת בעקבות עסקת הטיעון שנחתמה איתו.

לאחר הצהרת האמונים אמר ח"כ אזברגה: "אני נכנס לכנסת עם רצון לפעול במלוא המרץ למען ציבור בוחריי והציבור בכלל. צר לי שכניסתי הייתה בנסיבות קשות בשל פרישתו של ח"כ גטאס ואני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לו על תרומתו ולחזק את בני משפחתו.

"עבדתי שנים רבות בניהול מערכות בריאות ומטבע הדברים נושא זה קרוב לליבי והוא יהיה חשוב בפעילותי בכנסת. פעילותי הפוליטית בשנים האחרונות התמקדה בשנים האחרונות בנושא זכויות הציבור הערבי בכלל ובנגב בפרט פעלתי ללא לאות נגד הריסת בתים ועקירת אנשים מבתיהם רק בשל שייכותם הלאומית. אני מתכוון להיאבק למען הכרה בישובים הלא מוכרים בנגב ולמען הכרה הבעלות שלנו על הקרקעות שלנו ולמען מיגור העוני ועצירת הנישול של האזרחים הערבים בנגב. מדוע במקום לבנות הורסים, במקום לפתח מפנים, ובמקום לכבד מסיתים".

אזברגה הוסיף, "אני בא מאוכלוסייה ערבית בנגב שהיא הענייה ביותר בישראל ונחשף אליה כל יום. לפיכך הנושא הזה ונושא הצדק החברתי בוערים בעצמותיי. אני שותף לכל מי שפועל למען זכויות העובדים, העניים, המוגבלים, ילדים, נשים חולים סטודנטים נוער ואחרים.

"אני בא ממפלגה שחרתה על דגלה את הרעיון הדמוקרטי של מדינת כל אזרחיה, האוטונומיה התרבותית ושוויון בין כל בני אדם ללא שייכות ללאום שלהם. אני מתכוון להיאבק למען שוויון אמת ונגד אפליית אזרחים בגלל שהם ערבים. בלי צדק אין שלום ובשביל שלום צריך לא רק רצון אלא הגינות ודחיית העיקרון שיחסי הכוח הם הקובעים. העם הפלשתיני סבל רבות – כיבוש נישול הרס הגליה וקורבנות רבים. הגיע הזמן לתקן את העוול ההיסטורי הזה שנגרם לו. זה הבסיס לשלום צודק והאינטרס האמיתי של שני העמים החיים כאן".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בירך את ח"כ אזברגה: "הכרתי אותך במשך שנים רבות במאבקים בשטח מול הרוע, למען הכרה בכפרים הבלתי מוכרים, למען שמירה על האדמות בנגב. נכנס לכנסת בן אדם שמייצג את האוכלוסייה הכי מוחלשת במדינה גם בקרב היהודים וגם בקרב הערבים, לכן אני מתרגש. בזכות הרשימה המשותפת זו פעם ראשונה שיש שני נציגים מערביי הנגב באותה העת בכנסת.

"אתה נמצא במקום לא הוגן, אתה והרשימה המשותפת עם יותר מ90% מהעולם נמצאים בעמדה ורק פה בישראל ומיקרונזיה ועוד 7% מהעולם נמצאים במקום אחר, ופה אתה הקיצוני, אתה הלא לגיטימי. אתה דיברת על מדינת כל אזרחיה וזו נחשבת לאמירה לא לגיטימית, אבל מי שמקדם את חוק הלאום הוא הכי לגיטימי. אתה נמצא במקום הכי לא הוגן אבל תישאר בדיוק כמו שאתה. הם ינסו כל הזמן לעשות מימך לא לגיטימי ולהוציא אותך מהמשחק. אתה צריך להיות במאזן הזה בין הכבוד העצמי והלאומי לבין גישה דמוקרטית חכמה ואחראית".
ג'ומעה אזברגה הצהרת אמונים באסל גטאס הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד