י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ישיבת הראב"ד פוצלה: הטובים ללוד הפחות לירושלים

פיצול בישיבה הגדולה שבראשות ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך: הישיבה התפצלה לשניים כאשר הבחוריםשקיבלו על עצמם להיות 'טובים' עברו ללמוד בעיר לוד, אחרים נשארו בירושלים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. בתגובה: תלמידים שנשארו בירושלים ביצעו נזקים בפנימיית הישיבה • כל הפרטים

ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך. צילום: שוקי לרר
ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך. צילום: שוקי לרר

פיצול בישיבה הגדולה שבראשות ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך: מיד לאחר חג הפורים התפצלה הישיבה לשניים, כאשר הבחורים הנחשבים ל'טובים' יותר, עברו ללמוד בעיר לוד, זאת אחר שחתמו על כך שבין פורים לפסח ימשיכו להקפיד על לימוד כל היום, ושמירה על הסדרים והזמנים. אחרים, נשארו ללמוד בירושלים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

תחילה קצת היסטוריה. הישיבה, שהקומה בחודש סיון תשע"ג לבני קיבוץ בלבד, פתחה בחודש אלול תשע"ה שיעור א' לראשונה, ובחודש תמוז תשע"ו התאחדה עם ישיבת 'חמדת משה' ממודיעין עילית בראשות הרב פפנהיים, שהביאה מצדה בחורים לשיעור א' ובחורים נוספים משיעור ב' שכבר החלו ללמוד בחמדת משה. בעקבות החיבור, בעולם הישיבות החלו לקרוא לישיבה בשם החיבה "פפנבוך".

בחודש חשוון האחרון עברה הישיבה מבניין בזק בשכונת רמות, לבנייני ישיבת 'וולפסון' בשכונת בית וגן בירושלים, והיה נראה כי הישיבה עלתה על דרך המלך.

אלא שבדרך, נראה שמשהו הסתבך. מיד לאחר פורים העבירו בהנהלת הישיבה חלק מובחר מהבחורים למתחם בלוד. מתוך כמאה תלמידי הישיבה, כ-50 עברו ללוד והשאר, רובם מבני הקיבוץ שעתידם לוט בערפל, נותרו בבית וגן.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי שני תלמידים משיעור א' שנשארו אף הם בירושלים ביצעו נזקים ומהומה בפנימיית בישיבה בגלל החלוקה. בישיבה בירושלים נשארו חלק מאנשי הצוות ובראשם בנו של הגר"מ שטרנבוך, הרב אפרים זלמן שטרנבוך.

ראש הישיבה, ראב"ד 'העדה החרדית', שהה בשבת האחרונה בלוד ולאחרונה הוא נוהג להגיע אף באמצע השבוע בלוד. יחד עם זאת, מקורות בישיבה טוענים, כי לא מדובר במשבר אלא פשוט בפעולת חיזוק לקראת סוף זמן חורף, אזי יש רפיון בעולם הישיבות. בחורים שרצו לקבל על עצמם חיזוק של שמירה על הסדרים וההתמדה גם בסוף הזמן, חתמו על מסמך והם אלו שעברו ללוד.
הרב משה שטרנבוך ישיבה בחורים העדה החרדית לוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד