י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טסים לארה"ב דרך טורקיה? לא תוכלו לקחת מחשב

לאחר שבריטניה וארה"ב אסרו להעלות מחשבים לטיסות המגיעות ממספר מדינות מוסלמיות, בהן טורקיה, רשות שדות התעופה הודיעה לטסים מישראל - אין להעלות מחשבים לטיסות לארה"ב דרך טורקיה וירדן • כל הפרטים

מטוס טורקיש איירליינס (משה שי, פלאש 90)
מטוס טורקיש איירליינס (משה שי, פלאש 90)

לאחר שבריטניה וארה"ב אסרו להעלות מחשבים לטיסות המגיעות ממספר מדינות מוסלמיות, בהן טורקיה, רשות שדות התעופה הודיעה לטסים מישראל - אין להעלות מחשבים לטיסות לארה"ב דרך טורקיה וירדן.

כזכור, בריטניה הודיעה היום (שלישי) שהיא מצטרפת לארה"ב וגם היא תאסור על העלאת מכשירים אלקטרוניים גדולים מטלפונים סלולאריים על טיסות מכמה מדינות איסלאמיות, בהן גם טורקיה.

ההחלטת האמריקנית והבריטית צפויה להשפיע כאמור על עשרות אלפי אזרחים ישראליים הטסים לארה"ב ובריטניה דרך טורקיה.

ההחלטה מגיעה על רקע החשש מפיגועי טרור במטוסים ועל רקע התראות ממוקדות על טרור נגד מטוסים. בעקבות כך הודיעה ארה"ב כי היא אוסרת העלאת מחשבים ניידים ומדפסות ניידות, לטיסות מתשע חברות תעופה שונות - רויאל ירדן, מצרים אייר, טורקית איירליינס, סעודיה איירליינס, כווית איירווייס, רויאל אייר מרוקו, קטאר איירווייס, איחוד האמירויות ואתייחאד איירווייס.

האיסור הוא רק על העלאת המכשירים האלקטרוניים, למעט טלפונים סלולאריים, הוא רק לחלל המטוס עצמו, כאשר ניתן להעלות את המכשירים האלקטרוניים לתא המטען.

המטה לביטחון לאומי הסביר שההחלטה הגיעה לאחר התרעות ממוקדות על מטוסים אמריקנים. בהודעה הוזכר המקרה שאירע בשנה שעברה אז נפער חור במטוס סומלי מיד לאחר שהמריא, זאת כתוצאה ממטען שהוסתר בתוך מחשב נייד. למזלם של הנוסעים המטוס היה בגובה נמוך, מה שאפשר לטייס להנחית את המטוס בחזרה בשלום.

ההודעה של האמריקאים, אליה הצטרפה בריטניה, הוציאה את הממשל הטורקי משלוותו. משרד החוץ הטורקי פנה לרשויות בארה"ב בבקשה שישנו את ההחלטה. לטענתם, ההחלטה אינה מקובלת עליהם

מיד לאחר ההודעה של בריטניה, הוציאה רשות שדות התעופה בישראל הודעה בה נאמר: "בעקבות ההודעה של הרשויות בארצות הברית (והודעת טורקיש איירליינס) רשות שדות התעופה מבקשת להבהיר כי לנוסעים בטיסות מעבר דרך טורקיה וירדן לא ניתן יהיה לעלות כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי הגדול מטלפון סלולארי או חכם בכבודת היד לטיסות המגיעות ליעדים השונים בארה"ב.
אין שינוי בהטסת ציוד בכבודה הנשלחת לבטן המטוס".

עוד נמסר כי "רשות שדות התעופה מקיימת קשר רצוף עם הרשויות בארצות הברית ובמידה ויהיה שינוי נעדכן את הציבור. אנו קוראים לציבור הנוסעים בטיסות מעבר לארצות הברית לבדוק בחברת התעופה אם קיימות הנחיות מיוחדות לגבי כבודת היד".
טיסות ארה''ב בריטניה רשות שדות התעופה מחשבים ניידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד