ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עתירה בניו יורק מסבכת את דה בלאזיו והחינוך החרדי

קבוצת עותרים בניו יורק מצליחה לסבך את ראש העיר ביל דה בלאזיו עם מוסדות החינוך החרדים, לאחר שפנתה לבית המשפט במטרה שיורה לראש העיר לחייב את המוסדות בלימודי ליבה. "ראש העיר מפחד מהחרדים כי הוא רוצה שימשיכו לתמוך בו"

ביל דה בלאזיו (רויטרס)
ביל דה בלאזיו (רויטרס)

קבוצת עותרים בניו יורק מצליחה לסבך את ראש העיר ביל דה בלאזיו עם מוסדות החינוך החרדים, לאחר שפנתה לבית המשפט במטרה שיורה לראש העיר לחייב את המוסדות בלימודי ליבה.

מדובר בקבוצה שעתרה לפני כשנה וחצי למשרד החינוך האמריקאי, במטרה שיורה לאכוף את החוק של חובת לימודי ליבה בתלמודי התורה ובישיבות קטנות וכך לקעקע את החינוך בדרך ישראל סבא כמסורת ישראל. "ראש העיר של ניו יורק ביל דה בלאזיו לא מבצע את החלטת משרד החינוך לחייב את מוסדות החינוך החרדים ללמוד לימודי ליבה, כי הוא מפחד מהם. הוא רוצה שימשיכו לתמוך בו, אז הוא מטפל בעתירה שלנו בקצב של חילזון" טוענים העותרים.

כידוע, בתי ספר וישיבות בארה"ב שמתוקצבים באופן מלא מחויבים על פי חוק ללמד את תלמידיהם לימודי ליבה. לטענת העותרים, ראש העיר עשה יד אחת עם מוסדות החינוך ולא דואג לאכוף את החוק.

העותרים טענו לפני כשנה וחצי שכל אותם תלמידים שיוצאים לעבוד לאחר סיום שנות לימודיהם לא מסוגלים להשתלב בשוק העבודה באופן הולם מאחר ו"התלמידים גדלים בורים", כך לדבריהם.

העותרים הציגו רשימה של עשרות מוסדות חינוך חרדים שמקבלים מיליוני דולרים ממשרד החינוך ובניגוד לחוק לא מלמדים את התלמידים לימודי ליבה. העתירה יצאה לדרך לאחר שמעל 50 בוגרים של אותן ישיבות התארגנו כעמותה והתלוננו לעירייה.

לטענתם, הישיבות אינן עומדות אף בדרישות המינימום של מערכת החינוך המקומית כשנמנעות מלימודי מתמטיקה, ביולוגיה, היסטוריה ואנגלית. מהטענות עולה כי ילדים עד גיל 13 לומדים בסך הכל עד שש שעות בשבוע לימודי ליבה.

לטענת הבוגרים, הם אינם אופטימיים בנוגע לתוצאות הבדיקה זאת משום ש"מנהלי הישיבות מומחים להערים על השלטון באמצעות מצג שווא של עמידה בקריטריונים".
ביל דה בלאזיו לימודי ליבה עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד