י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השר בנט מנע מגרבוז לקבל את פרס ישראל

לאחר שוועדת הפרס התלבטה האם להעניק לגרבוז את הפרס, ביטל בנט את הפרס בקטגוריה כדי למנוע ממנו לזכות - זאת בשל דבריו על "מנשקי המזוזות"

גרבוז, צילום: משה שי, פלאש90
גרבוז, צילום: משה שי, פלאש90

שר החינוך נפתלי בנט העניש את האמן יאיר גרבוז, שהתפרסם אחר נאומו נגד 'מנשקי המזוזות', ומנע ממנו לקבל את פרס ישראל - כך דווח הבוקר (רביעי) 'ידיעות אחרונות'.

למרות שבנט לא נמנה על צוות הוועדה שבוחרת מי יקבל את הפרס ומי לא - לאחר שבוועדת הפרס לאמנות פלסטית החליטו להעניק את הפרס לגרבוז, היות וההסכמה לא הייתה פה אחד, בנט התערב על פי סמכותו והודיע כי הוא מבטל לחלוטין את הפרס בקטגוריה הזו, כך יצא שגרבוז נשאר ללא הפרס.

כזכור, דבריו של גרבוז עוררו סערה רבתי לאחר שנאם בעצרת השמאל בכיכר רבין לפני הבחירות ב-2015 ותקף את "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשטחים על קברי קדושים".

יו"ר השדולה לשימור תרבות יהודי ארצות האסלאם ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה בתגובה כי "את פרס ישראל צריך להעניק למי שמחפש את המאחד בחברה הישראלית ולא את המפריד, גרבוז בז ל"קומץ מנשקי המזוזות", ולכן ההחלטה של שר החינוך נפתלי בנט נכונה ומוצדקת". מלשכתו של בנט נמסר בתגובה ל"ידיעות אחרונות" כי "השר בנט לא היה מעורב בשום שלב במהלך עבודת הוועדה. לכשהובאה חוסר ההסכמה לידיעתו, פעל השר בהתאם לנהלים".
בנט גרבוז פרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד