י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אידיאולוגיית הבחירות // יעקב מיוחס

לפני שיתחילו האשמות ופרסומים שמטרתם יצירת אידאולוגיה מתוך עמדות אופוזיציונריות, לפני שיתחילו ניסיונות החלוקה "בינינו" "לבינם" ועל סמך ניסיונות העבר שבתקופה שכזו מפלגות שישבו בשקט ולא ניסו את כוחם למשול יתחילו לשדר אידאולוגיה. כולי תקווה שהפעם הציבור לא יתבלבל ויבדיל בין טענות שמטרתם בחירות לבין מי שבאמת אכפת לו //יעקב מיוחס

כותב השורות
כותב השורות

בימים האחרונים ישנם דיבורים מתגברים והולכים בנושא הקדמת בחירות. הספקולנטים שמבין אנשי העיתונות כבר מנסים לנחש מי ירכיב את הממשלה הבאה. עדיין לא ידוע מה יעשה ראש הממשלה אך על סמך ניסיון העבר כדאי להמתין להתפתחויות ולזכור שבפעם האחרונה היה מצב דומה של מחלוקת בין ראש הממשלה לשר האוצר ותוצאות המחלוקת הזו הייתה הליכה לבחירות.

ככל שזה נוגע למטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי, אין משמעות להחלטה כזו או אחרת. אנו לא מחפשים בחירות, ומצד שני גם לא חוששים מצעד כזה. המטה החרדי פועל במתכונת של מטה עבודה וככזה העבודה רבה עד מאד להמשיך ולסייע לאוכלוסייה החרדית משום כך ובעקבות צורת העבודה של המטה חשוב לנו לומר לחברינו במפלגות האחרות ובעיקר לבוחרים הנקראים 'בוחרי המפלגות החרדיות' שימו לב לתקופה הקרובה. שימו לב לזמן שבו ריח של בחירות באוויר אז יתחילו לנסות כל המתמודדים לייצר את הדבר שבאמצעותו הם יזכירו לבוחרים הפוטנציאלים שלהם שהסיבה האמיתית לבחור בהם היא האידאולוגיה!

דא עקא שישנה בעיה אחת, האידאולוגיה שמשמשת את המפלגות בבחירות היא נחלתם של אופוזיציונרים בלבד ולכן כל המפלגות הנמצאות בקואליציה והן מבינות שהיו להם אילוצים כאלו ואחרים ושהיו צריכים להיות תחת משמעת קואליציונית מתחילים לחשבים את הסיכויים על מה להפיל את הממשלה כדי לטעת בלב הבוחרים את התחושה שהנה גם הם אידאולוגים.

בבחירות הקודמות המפלגות החרדיות היו באופוזיציה, יאיר לפיד, ששלט בתקציבים ובמשרד החינוך וזעקות השבר עלו על כל קריאה שפויה של מדינה שבוחרת את נבחריה בבחירות דמוקרטית. אך הפעם במשרד האוצר שולט שר חברתי עם סגן שר חרדי ממפלגה שלקחה בצד החרדי את החלק החברתי על כתפיה. העבודה ביניהם היא לפחות עד עכשיו מצוינת.

במשרד החינוך שוב יושב אותו אדם שהיה בעבר אחיו של שנוא נפשם של המגזר והכינויים הבוטים שהוטחו בו ובשותפו אך לצידו פועל סגן שר שגם היה וותיק במשרד והעבודה ביניהם לפחות עד עכשיו מצוינת. ושלא נדבר על משרד הפנים ומשרד הדתות וועדת הכספים שיושבים לבטח בידיהם של המפלגות החרדיות והן פועלות בהן בבטחה.

חשוב לשים לב מי שאיים בהשבתת העבודה הרגילה בעקבות ניסיונות שינוי מעמד השבת בישראל ומי שקיבל צעקות מיו"ר הקואליציה ובפועל הצביע נגד עמדת הקואליציה כשזה נגע לנושא אידאולוגי,רמז: האיחוד הלאומי.

בראיה רחבה יותר השינויים במערכת המשפט בישראל השרה איילת שקד. העמידה לצד החיילים מהמגזר החרדי שקיבלו נאצות מקיצונים בציבור החרדי בגלל החלטתם להתגייס וחברי הכנסת החרדים שתקו. אלו שהמשיכו להשפיע כבר בקדנציה הקודמת בנושא התעסוקה של הציבורים המוחלשים של ישראל. אז כעת כאשר ריח של תבשיל הבחירות עולה במטבחם של כל בית ישראל ומתערבב בריח הניקיונות של חג הפסח ויפריע במאיסותו לריח מאכלי חג הפסח.

לפני שיתחילו האשמות ופרסומים שמטרתם יצירת אידאולוגיה מתוך עמדות אופוזיציונריות, לפני שיתחילו ניסיונות החלוקה "בינינו" "לבינם" ועל סמך ניסיונות העבר שבתקופה שכזו מפלגות שישבו בשקט ולא ניסו את כוחם למשול יתחילו לשדר אידאולוגיה. כולי תקווה שהפעם הציבור לא יתבלבל ויבדיל בין טענות שמטרתם בחירות לבין מי שבאמת אכפת לו.

הכותב משמש כיו"ר המטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי.
בחירות מפלגות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד